یکشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹
۰ نفر

اگر تا دیروز مسئله کودکان کار و خیابان و چرایی حضور پیش از موعد آنان در بازار کار مطرح بود امروز بحث بر سر زنان و مردانی است که با وجود کهنسالی مجبور به کارکردن هستند.

 الهه راستگو، رئيس كميته مشاركت‌هاي مردمي شوراي اسلامي شهر تهران، پيران كار را قربانيان شرايط بد اقتصادي دانست و گفت: رسيدگي به وضعيت زنان سرپرست خانوار، كودكان، اقشار ضعيف جامعه، آسيب‌ديدگان اجتماعي، معلولان و بيماران صعب‌العلاج برعهده سازمان تأمين اجتماعي است. راستگو با بيان اينكه خلاهاي قانوني درباره بيمه افراد سالخورده با چالش بسياري مواجه است، گفت: دولت بايد شرايط برخورداري از بيمه و مستمري را براي اين افراد فراهم كند. رئيس ستاد توان‌افزايي و حمايت از فعاليت سازمان‌هاي مردم نهاد شهر تهران در ادامه به تشكيل سازمان بهزيستي به موجب لايحه قانوني سال 1359در جهت تحقق مفاد اصول ۳، ٢١ و ٢۹ قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و برقراري تحقق عدالت اجتماعي اشاره كرد و گفت: متأسفانه اين وظيفه كليدي و مهم آنچنان كه بايد محقق نشده است. راستگو از شرايط نامناسب بيمارستان‌ها و مراكز درماني تأمين اجتماعي ياد كرد و افزود: اگرچه با تلاش فعالان سازمان تأمين اجتماعي امروز تفاوت كمي و كيفي بيمارستان‌ها و مركز درماني قابل قياس با گذشته نيست اما بايد پرسيد باتوجه به عدم‌پذيرش بيمه تأمين اجتماعي در تعداد قابل توجهي از اين مراكز، رفاه اجتماعي براي تمام اقشار جامعه فراهم شده است؟

وي در ادامه به تقاضاي انبوه مراجعه به مراكز درماني دولتي و نوبت دهي دراز مدت آنها اشاره كرد و گفت: پذيرش در فاصله‌هاي زماني طولاني پس از تقاضا مويد كمبود شديد در اين حوزه و نياز به احداث مراكز بيشتر است كه البته باتوجه به حضور بيماران شهرستاني در تهران قطعا رفع اين مسئله در ساير استان‌ها بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرد. وي از مسئله حقوق‌هاي نجومي و دريافتي‌هاي نامتعارف برخي مسئولان به‌عنوان يكي از عوامل مهم ممانعت از تحقق عدالت اجتماعي ياد كرد و اظهار داشت: قطعا مديري كه به حق خود قانع نيست هيچ‌گاه قادر به درك شرايط اسفناك اقشار ضعيف نبوده و بر اين اساس انتظار حصول رفاه اجتماعي و كاهش مشكلات طبقات پايين‌دست جامعه تا زمان مديريت اين قبيل مسئولان ممكن نخواهد بود.

کد خبر 340963

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha