شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت کرونینگ با رونمایی از محصول جدید خود ادعا می‌کند از این پس سقوط الکترونیک‌هایی مانند اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها می‌تواند کمتر از گذشته خسارت در پی داشته باشد.

شیشه

براساس گزارش BBC، شركت كرونينگ نسل جديدي از شيشه‌هاي ضد‌خش و مقاوم موسوم به گوريلا را رونمايي كرد. اين شيشه‌ها در بيش از 70 درصد از اسمارت‌فون‌هاي موجود در بازار، به ويژه محصولات شركت‌هاي سامسونگ و اپل كاربرد دارد.

شركت گرونيگ مي‌گويد شيشه گوريلاي 5 مي‌تواند در بيش از 80 درصد از موارد سقوط از ارتفاع 1.6 متري نجات پيدا كند. نمايشگرهاي ترك برداشته يا خرد شده يكي از اصلي‌ترين دلايل مراجعه كاربران به بخش تعميرات شركت‌هاي توليد‌كننده گوشي و تبلت به شمار مي‌رود.

برخي از گوشي‌هاي ساخته شده با استفاده از گوريلاي 5 از بيش از 20 سقوط سخت آزمايشي جان سالم به در بردند. معمولا فاصله سقوط گوشي‌ها فاصله‌اي برابر ارتفاع ميان شانه‌ها تا كمر است. شركت سازنده گوريلا همچنين مدعي است محصول جديد اين شركت در برابر خراش و ديگر انواع آسيب‌ها دوبرابر مقاوم‌تر از نسل پيشين شيشه‌هاي گوريلا است.

انتظار مي‌رود محصولات جديد مجهز به نسل جديد شيشه‌هاي گوريلا طي چند ماه آينده وارد بازار شوند. شركت كرونينگ از سال 1879 در زمينه ساخت شيشه‌هاي خاص فعاليت داشته‌است.

تا سال 2016 بيش از 4.5 ميليارد محصول الكترونيكي با استفاده از شيشه‌هاي توليد شده اين شركت ساخته شده‌اند، شيشه‌هاي مقاومي كه با استفاده از تكنيكي به نام تشكيل گداختي توليد مي‌شوند. در اين تكنيك مواد خام سازنده شيشه در نقطه ذوب قرار مي‌گيرند. در اين تكنيك انسان به صورت مستقيم دخالتي ندارد و تمامي مراحل توليد به صورت ماشيني انجام مي‌شود.

کد خبر 340875

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha