مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج یک تحقیقات جدید نشان می‌دهد نگاه کردن به صفحۀ تلفن‌های هوشمند در تاریکی شب و هنگامی که انسان در حالت خوابیده قرار دارد، آسیب شدیدی به بینایی می‌زند.

mobile

به گزارش پرس تي وي نشریه پزشکی نیوانگلندِ امریکا پنجشنبه (3 تیر) در گزارشی اعلام کرد به گفته پزشکان این کشور، دو زن به دلیل استفادۀ دائم از تلفن همراهشان در طول شب به کوری موقت مبتلا شده‌اند.

بر اساس این گزارش، دو زن 22 و 40 ساله برای چندین ماه دچار «کوری موقتِ تلفن همراه» شدند.

این دو زن به دلیل نابینایی‌های مقطعیِ مکرر که گاهی تا 15 دقیقه طول می‌کشید به پزشک مراجعه کردند. آزمایش‌های پزشکی مختلف، ام‌آر‌آی و آزمایش‌های مربوط به قلب روی این دو زن انجام شد، با این وجود پزشکان موفق نشدند دلیل این مساله را بیابند.

اما به محض آنکه این دو پایِ خود را به مطب چشم پزشک گذاشتند، همه چیز روشن شد.

دکتر گوردن از پزشکان بیمارستان چشم لندن در این رابطه گفت: «فقط از آنها پرسیدم هنگام وقوع حادثه مشغول چه کاری بودید؟»

وی افزود هر دوی این زنان عادت داشتند هنگامی که به یک طرف بدن خود خوابیده بودند، با یک چشمِ باز، در حالی که چشم دیگرشان بسته بود، تلفن همراه خود را چک کنند.

دکتر گوردن همچنین اظهار داشت: «در این حالت یک چشمتان به خاطر آنکه به تلفن نگاه می‌کنید، به نور عادت می‌کند و چشم دیگرتان به تاریکی.»

این دو زن گفتند هنگامی که تلفنشان را کنار گذاشتند نمی‌توانستند با چشمی که پیش از آن گوشی همراه خود را نگاه می‌کردند، جایی را ببینند.

این پزشک افزود این نابینایی موقت در طولانی مدت خطرناک است و البته به راحتی قابل پیشگیری است و اگر افراد با هر دو چشم خود به تلفن همراهشان نگاه کنند چنین اتفاقی نمیافتد.

کد خبر 338009

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha