همشهری آنلاین: جام ستاره‌های شطرنج ایران و جهان به میزبانی منطقه آزاد بندر انزلی به پایان رسید و در بخش انفرادی پرهام مقصودلو، نوجوان ۱۵ ساله شطرنج کشورمان موفق شد در میان مدعیان سرشناس خارجی به رتبه دوم دست پیدا کند.

P.Maghsoodloo

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، ستارگان شطرنج ایران در دهمین و آخرین دور رقابت‌های استاندارد (فکری) به مصاف حریف نیرومند خود رفتند و نتیجه را 2/5 بر 7/5 به حریف واگذار کردند.

در این دور پرهام مقصودلو، ستاره بی چون و چرای این رقابت‌ها مقابل میروشنیچنکو به تساوی رسید تا با کسب 8 امتیاز از 10 دیدار به کار خود در این مسابقات پایان دهد. ریتینگ زنده وی به 2562 رسید.

همچنین امیررضا پوررمضانعلی مقابل یان الوست مساوی کرد و با کسب 4 امتیاز موفق به افزایش 5 واحدی ریتینگ خود شد. احسان قائم مقامی نیز شانگلی از چین را متوقف کرد و با کسب 5/5 امتیاز و افزایش 13 واحدی ریتینگ به کار خود پایان داد.

آرین غلامی به تساوی در برابر الکسی دریف دست پیدا کرد تا با 4 امتیاز و 12 واحد افزایش ریتینگ جام ستارگان را به پایان برساند.

پوریا درینی در دیدار آخر مقابل سوکولوف مساوی کرد و با 3/5 امتياز با یک واحد کاهش ریتینگ همراه شد. علیرضا فیروزجا نیز در دیدار آخر خود شکست خورد و با 2 امتیاز 11 واحد ریتینگ از دست داد.

سید خلیل موسوی با شکست در دور آخر با 3/5 امتیاز با کاهش یک واحدی ریتنگ روبه رو شد. سارا سادات خادم‌الشریعه پس از شکست دور پایانی رقابت‌ها 22 واحد ریتینگ از دست داد. شاهین لرپری زنگنه نیز در دیدار آخر در برابر نایجل شورت تسلیم شد و با 4/5 امتیاز 8 واحد به ریتنگ خود افزود.

اما پویا ایدنی در دور پایاني مسابقات شکست خورد و با کسب 2/5 امتیاز 17 واحد ریتینگ از دست داد.

  • رده‌بندی شطرنج‌بازان ایران در پایان رقابت‌های فکری

1- پرهام مقصودلو 8 امتیاز


2- احسان قائم مقامی 5.5 امتیاز


3- امیررضا پوررمضانعلی 4 امتیاز


4- شاهین لرپری زنگنه 4 امتیاز


5- آرین غلامی 4 امتیاز


6- پوریا درینی 3.5 امتیاز


7- پویا ایدنی 2.5 امتیاز


8- علیرضا فیروزجا 2 امتیاز


9- سید خلیل موسوی 1.5 امتیاز


10 - ساراسادات خادم‌الشریعه 0.5 امتیاز

 

کد خبر 340850

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha