همشهری آنلاین: جانشین ستاد کل نیروهای مسلح درجمع مشورتی فرماندهی مرزبانی ناجا، آموزش را پایه و اساس نظامی گری دانست و گفت: باید در تمامی ارگان های نیروهای مسلح به این امر توجه ویژه داشت.

عبدالرحیم موسوی

به گزارش پایگاه خبری پلیس، امیر سرتیپ عبدالرحیم موسوی در اولین بازدید خود از مرزبانی ناجا پس از انتصاب به این سمت، گفت: خوشحال و خرسندم در اولین بازدید از مراکز نظامی، جهت ادای احترام به شهدای مرزبانی و همرزمان خودم در ستاد فرماندهی مرزبانی در جمع شما عزیزان حضور پیدا کرده ام.

وی با اشاره به اهمیت حفظ و مراقبت از حریم مرزهای کشور و حساسیت ماموریت های مرزبانی، افزود:باید به اهمیت کار مرزبانی از جنبه های مختلف نگاه کرد که مهمترین آن، دعای امام سجاد (ع) در حق مرزبانان است که این اهمیت مرزداری از بلاد اسلامی را می رساند که انشاءالله همه پرسنل مرزبانی مشمول این دعا باشند.

وی با تاکید بر اهمیت و حساسیت ماموریت های مرزبانی به فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره کرد و ادامه داد: حضرت آقا می فرمایند 'مرز هرکشور به منزله ناموس آن کشور است' که این جمله بار معنایی وافری دارد؛ ماموریت های مرزبانی در حراست از کیان و ناموس کشور از اهمیت به سزایی برخوردار است و باید برای حفظ آن با جان و دل تلاش ایثارگونه کرد.

امیر موسوی با اشاره به اقدامات شایسته و عملکرد چند سال اخیر فرمانده مرزبانی در اهتمام به فرآیند آموزش و اقدام به علمی کردن ماموریت های تخصصی، بیان کرد: جمعی از صاحب نظران و اساتید نظامی، آموزش محوری را اصل و اساس کار نظامی می دانند و برخی نیز روحیه محوری را از اهمیت بالاتر می دانند که هردو لازمه اصول نظامی گری است .

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، افزود: آموزش برای نیروهای مسلح یک فریضه و اصل مهم است که می تواند برای یک فرد نظامی در کنار دیگر واجبات دینی قرار گیرد، می توان گفت آموزش پایه و اساس نظامی گری است.

این مقام ارشد نظامی در ستاد کل نیروهای مسلح در تشریح دیدگاه مقام معظم رهبری در خصوص نیروهای مسلح کشورمان و تفاوت عمده آن با سایر نیروهای نظامی دیگر کشورها، تصریح کرد: حضرت آقا به عنوان یک صاحب نظر معنویت محوری را عامل مهم انسجام، اقتدار و تفاوت عمده نیروهای مسلح ما با دیگر کشورها بیان می دارند و معتقدند نیروی نظامی ما نسبت به دیگر نیروهای نظامی منطقه برترند و این امتیاز آنها در بحث معنویت است که به آن خیلی تأکید دارند و پیروزی و اقتدار نیروهای مسلح کشور را حاصل این معنویت می دانند که بر امور نظامی ما حاکم است.

کد خبر 340742

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha