همشهری‌آنلاین: دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌ها به زودی دو کتاب از دکتر رویا معتمدنژاد و کتابی دیگر از الیوت گینز با ترجمه باستانی و سلطانی‌فر را در بازار کتاب‌های حوزه ارتباطات منتشر می‌کند.

روابط عمومی انتشارات دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌ها ضمن اعلام این خبر عنوان کتاب اول را « از حقوق رسانه‌های سنتی تا حقوق تکنولوژی‌های نوین اطلاعات و ارتباطات» ذکر کرد که دکتر رویا معتمدنژاد آن را تالیف کرده است.

در این کتاب  مباحث در سه بخش«فضای رسانه‌های سنتی و حقو آن»، «حقوق تکنولوژی‌های نوین اطلاعات و ارتباطات» و « حقوق ارتباطات به عنوان یک حق جهانی » مورد بررسی قرار گرفته است.

خانم دکتر معتمد نژاد پیش از این هم چه به صورت فردی و چه به عنوان مولف همراه دکتر کاظم معتمدنژاد برخی کتاب‌های مهم در حوزه علوم ارتباطات،‌به خصوص مباحث حقوق ارتباطات و روزنامه‌نگاری را منتشر کرده بودند.

 کتاب دوم«سواد رسانه‌ای و آگاهی‌های نشانه‌شناختی» نام دارد که نویسندگی آن را الیوت گینز انجام و علیرضا باستانی و دکتر محمد سلطانی‌فر آن را  برگردان فارسی کرده‌اند.

این کتاب یکی از مجموعه‌ کتاب‌های نوشتة کارشناسان پیش‌تاز و صاحب‌نام حوزه‌های فرهنگ عامه، رسانه و مطالعات نشانه‌شناختی‌ است ،که قصد دارد ارتباط معاصرِ نظریة فرهنگی را نشان دهد. در زیر هر عنوان این کتاب، تمرین‌هایی برای حل علّت‌های اجتماعی- روانی وجود دارد، تا چراییِ گرایش‌های مشخص و آشکار فرهنگی، به سوی عمومی و عامه‌پسند شدن آشکار گردد. این ‌کتاب‌ با روش‌های نظری و عملی برای تبیین موضوعات مهم، مشخص، آشکار و هدفمند همراه است.

کد خبر 340685

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha