همشهری آنلاین: خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه ۳۰ تیر در خبری فوری اعلام کرد که انگلیس از ریاست بر اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۷ صرف نظر کرد.

europe

به گزارش ايرنا، خبرگزاری فرانسه اعلام كرد که 'ترزا می' نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه در گفت و گوی تلفنی با دونالد توسک (رئیس شورای اروپا) اعلام کرد که این کشور از ریاست شش ماهه بر اتحادیه اروپا در سال 2017 صرف نظر کرد.

سخنگوی می در توضیح این تصمیم به نقل از وی گفت : 'دولت انگلیس در آن زمان به شدت گرفتار مذاکرات ترک اتحادیه اروپا خواهد بود.'

به گزارش ایرنا، 'ترزا می' که به دنبال رای مردم انگلیس به برگزیت و استعفای دیوید کامرون روی کار آمد، در نخستین سفر خارجی خود روز چهارشنبه از آلمان و فردا از فرانسه دیدار خواهد کرد.

موضوع اصلی گفت وگوهای نخست وزیر جدید انگلیس در این دیدارها مساله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خواهد بود و به ظاهر برنامه ای برای سفر قریب الوقوع به بروکسل ندارد.

  • بلژیک برای گرفتن ریاست اتحادیه اروپا به جای انگلیس اعلام آمادگی کرد

در همين حال سخنگوی وزارت امور خارجه بلژیک اعلام کرد که این کشور آماده است تا در سال 2017 به جای انگلیس ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده بگیرد .

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل ، «دیدیه واندرهاسلت» روز چهارشنبه گفت: بلژیک آماده است تا در صورت مطرح شدن این درخواست ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده بگیرد.

ریاست دوره ای اتحادیه اروپا هر شش ماه یک بار بین 28 کشور عضو این اتحادیه می چرخد.

هم اکنون اسلواکی ریاست دوره ای را بر عهده دارد و در شش ماهه اول سال 2017 نیز مالت رئیس دوره ای اتحادیه اروپا خواهد بود. انگلیس قرار بود از اول ژوییه 2017 تا 31 دسامبر 2017 رئیس دوره ای اتحادیه اروپا باشد.

بلژیک از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که خواستار فعال شدن ماده 50 معاهده لیسبون از سوی انگلیس و آغاز مذاکرات خروج این کشور از اتحادیه اروپا هستند.

کد خبر 340622

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha