سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی – فرهنگی پژوهشگاه میراث به‌ منظور تقویت نشر یافته‏‌های علمی و تحقیقاتی استادان و دانشجویان، مجله دانش حفاظت و مرمت را با رویکرد علمی - پژوهشی منتشر می‌کند.

َmagazine

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، کامران احمدی رییس پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی - فرهنگی با اعلام این خبر گفت: یکی از مهم‏ترین منابع دسترسی سریع و آسان استادان، دانشجویان و علاقه‌مندان به دریافت نتایج جدیدترین یافته‏‌های علمی و پژوهشی، مجلات علمی است و این مجلات می‏تواند زمینه‏‌ساز توسعه کمی و کیفی تحقیقات و حل مشکلات علمی، صنعتی، کشاورزی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... جامعه باشد.

وی افزود: گسترش و تنوع مجلات علمی که ریشه در توسعه و نگهداری فرهنگ و خواست نسل جوان و جویای دانش دارد، قانونمند و معیارمندسازی این نشریات را اجتناب‌ناپذیر کرده به ‌طوری‌که می‏تواند از اتلاف سرمایه‏‌های انسانی و علمی کشور جلوگیری کند.

به گفته احمدی، پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی - فرهنگی به‌ منظور تقویت نشر یافته‏‌های علمی و تحقیقاتی استادان و دانشجویان، مجله‌ای را با رویکرد علمی - پژوهشی در دستور کار خود قرار داده است.

وی تأکید کرد: حفاظت پیشگیرانه و مدیریت بحران، حفاظت در کاوش‌های باستان‌شناسی، حفاظت و مرمت تزئینات معماری، حفاظت و مرمت اشیاء تاریخی - فرهنگی و مبانی نظری و مدیریت حفاظت و مرمت آثار تاریخی - فرهنگی از محورهای این مجله است.

احمدی، حفاظت میراث ناملموس و ارزش‌های معنوی آثار، مطالعات میان‌رشته‌ای در حوزه حفاظت و مرمت آثار تاریخی، مواد و فن‌آوری‌های نوین در حفاظت و مرمت و مطالعه در حوزه باستان‌سنجی را از محورهای دیگر مجله مورد اشاره اعلام کرد.

او اظهار داشت: پس از انجام مراحل اولیه نخستین جلسه هیأت تحریریه با رویکرد مشخص کردن اهداف عالی نشریه برگزار شد و در آن تمامی اعضاء هیأت تحریریه با حکم رییس پژوهشگاه تفویض اختیار شدند.

کد خبر 340470

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha