سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۷
۰ نفر

اول تیر‌ماه امسال بود که مسئله آبیاری مزارع سبزیجات جنوب شهر تهران با فاضلاب دوباره برسر زبان‌ها افتاد و در جلسه علنی شورای شهر تهران، رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست در حضور فرماندار ری به ارائه مستنداتی دراین باره پرداخت.

در آن جلسه فرماندار ري قول داد كه از فرداي جلسه (چهارشنبه دوم تير) عمليات قلع و قمع مزارعي كه محصولات‌شان با آب آلوده آبياري مي‌شوند شروع شود اما با گذشت حدود يك‌ماه و پيگيري‌هاي صورت‌گرفته از سوي اصحاب رسانه و رئيس كميسيون سلامت و محيط‌زيست شوراي شهر هنوز خبري از به‌سرانجام رسيدن عمليات قلع و قمع اين مزارع نيست. روز گذشته نيز رحمت‌الله حافظي، رئيس كميسيون سلامت و محيط‌زيست شوراي شهر از ارسال مستندات و مدارك مربوط به اين ماجرا به سازمان بازرسي كل كشور و دادستان تهران خبر داد.

اينطور كه حافظي مي‌گويد، آبياري مزارع جنوب شهر تهران با فاضلاب 10سال است كه ادامه دارد البته از سوي مسئولان و متوليان امر اصلاحات گسترده‌اي هم صورت گرفته تا جايي كه در 80درصد اين اراضي آب سالم جايگزين آب آلوده شده اما مسئله اين است كه همچنان در 20درصد مزارع به وسعت 500هكتار شاهد كشت سبزيجات آلوده هستيم.

وي از برگزاري نشست مشترك شوراي شهر تهران با مسئولان مرتبط ازجمله فرماندار ري، قائم‌مقام جهادكشاورزي و نمايندگان اداره آب و فاضلاب شهر تهران در اوايل ‌ماه جاري سخن گفت. ازجمله نتايج اين نشست مشترك به مداخله فوري دستگاه‌هاي ذيربط به اين موضوع انجاميد كه درنخستين قدم منجر به سرپوش گذاشتن روي كانال‌هاي فاضلاب شد تا ديگر دسترسي كشاورزان به فاضلاب ميسر نباشد.

در همين نشست همچنين مقرر شد هر دستگاهي شرح وظايف خاص خود را داشته باشد به همين دليل حافظي از سازمان محيط‌زيست به‌عنوان يك سازمان نظارتي و سياستگذار خواست تا علاوه بر بازديد از نحوه آبياري مزارع در اين باره روشنگري‌هاي لازم را انجام دهد واز دستگاه‌هاي مرتبط نيز مطالبه‌گري داشته باشند.

کد خبر 340432

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha