یکشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: براثر حمله مردان مسلح به چند پاسگاه پلیس در ایروان، یک تن کشته شده و چند نفر دیگر نیز زخمی شدند.

گروگانگیری ارمنستان

به گزارش ایسنا، شبکه اسکای نیوز عربی اعلام کرد در عملیات مذکور که توسط چند خلبان‌ ارتش ارمنستان انجام شده است، یک تن کشته و چند تن زخمی شدند.

همچنین شایعه‌هایی از کودتا در این کشور شنیده می‌شود.

گفته شده که والری اسیپیان، معاون رئیس پلیس به گروگان گرفته شده و خلبان‌های ارمنستانی خواهان آزادی یکی از هم قطارانشان هستند که در جریان درگیری‌های قره باغ دستگیر و زندانی شده است.

تک‌تیراندازها در اطراف مقر اصلی پلیس تجمع کرده‌اند و نیروهای امنیتی و خودروهای زرهی تمامی مسیرهای منتهی شونده به این منطقه را بستند و به خبرنگاران اجازه ورود به منطقه داده نمی‌شود.

همچنین نیروهای امنیتی اعلام کردند مذاکره با گروگان‌گیرهای مسلح ادامه دارد.

یکی از نمایندگان پارلمان پس از خروج از مرکز فرماندهی پلیس به خبرنگاران گفت که اعضای این گروه کناره گیری سرژ سرکیسیان، رئیس جمهور ارمنستان و انتقال قدرت به مردم را خواستار شدند.

به گفته وی در حال حاضر 7 تن در گروگان مردان مسلح هستند. تعداد گروگان‌ها در ابتدا 8 تن اعلام شد که یکی از این گروگان‌ها به دلیل مشکلات پزشکی به بیمارستان منتقل شده است.

گروگانگیرها عضو گروهی هستند که ماه گذشته رهبر آن‌ها به اتهام تلاش برای کودتا دستگیر شده است. آن‌ها خواهان آزادی زندانیان سیاسی از جمله جرار سفیلیان، رهبر گروه مخالف دولت "ارمنستان جدید" هستند که پیشتر به اتهام قاچاق سلاح و تلاش برای کودتا دستگیر شده است. این فرد تلاش کرده بود با همراهی یک گروه مسلح ساختمان های دولتی ومقر رادیو و تلویزیون ارمنستان را به کنترل خود درآورد که ناکام ماند.

گروگانگیرها همچنین از مردم خواسته اند به خیابان ها بیایند. گروه ارمنستان جدید نیز اعلام کرده که این اقدام آغاز یک کودتای نظامی در ارمنستان است.

این درحالی است که نیروهای امنیتی اعلام کردند این گروه مسلح و حامیانش تلاش می‌کنند از رسانه‌ها برای تحریک یک انقلاب مسلحانه استفاده کنند.

  • بیانیه سرویس امنیت ملی ارمنستان درباره حوادث ایروان

به گزارش تسنيم به نقل از راشاتودی سرویس امنیت ملی ارمنستان نیز در بیانیه‌ای به تشریح حوادث ایروان پرداخت.

در بیانیه رسمی سرویس امنیت ملی ارمنستان آمده است: امروز صبح، گروهی از افراد مسلح به دفاتر پلیس ارمنستان حمله کردند و چند نفر را به گروگان گرفتند.

این بیانیه افزود: هم اکنون، ما در حال مذاکره با این گروه مسلح هستیم تا تسلیم مسالمت آمیز و آرام این افراد به مقام‌های رسمی ارمنستان را تضمین کنیم. حامیان این مهاجمان اطلاعات نادرستی را درباره شورش یک گروه مسلح از طریق شبکه‌های اجتماعی پراکنده کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است: این اطلاعات که در حال پراکنده شدن است، با واقعیت مطابقت ندارد. نهادهای دولتی در وضعیت عادی و استاندارد به فعالیت خود ادامه می‌دهند و نیروهای امنیتی در حال انجام فعالیت‌های خود هستند تا نظم و امنیت عمومی را برقرار کنند.

کد خبر 340212

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha