شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: منابع عراقی روز شنبه گزارش کردند، جنگنده های عراقی دستکم ۲۱ قایق متعلق به گروهک تروریستی داعش را در رود دجله واقع در جنوب مخمور منهدم کردند.

 انهدام ۲۱ قایق داعش بر روی رود دجله

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری «غد پرس» عراق، جنگنده های عراقی و جنگنده های ائتلاف 21 قایق متعلق به گروهک تروریستی داعش را در نزدیکی روستای «کنعوص» واقع در جنوب مخمور منهدم کردند.

صبح روز شنبه نیز فرمانده عملیات استان نینوا در اظهاراتی به خبرگزاری 'الفرات نیوز' عراق گفت که نیروی هوایی عراق یک قایق بزرگ حامل بیش از دو تن مواد منفجره را در نزدیکی روستای 'حاج علی' در جنوب موصل منفجر کرد.

سرلشکر 'نجم الجبوری' گفت: تروریست ها از طریق این قایق قصد انفجار پل شناوری داشتند که نیروهای عراقی برای متصل کردن مخمور به القیاره بر روی رودخانه دجله نصب کرده بودند.

از سوی دیگر اتاق تبلیغات جنگ فرماندهی مشترک نیروهای عراق در بیانیه ای روز شنبه از کشته شدن دو تن از سرکردگان مهم داعش در شهر 'حویجه' از توابع استان کرکوک خبر داد.

براساس این بیانیه، 'طالب حمید غلو' معروف به 'ابوسعید' والی حویجه و 'محمد خلف محمد صالح' معروف به 'ابوسیف الجبوری' والی کرکوک بر اثر بمباران هوایی در منطقه حویجه در جنوب غربی کرکوک بامداد امروز کشته شدند.

روند پیشروی نیروهای عراق در جنوب موصل بعد از آزادی سازی پایگاه هوایی 'القیاره' در شنبه گذشته (نهم جولای 2016) شدت بیشتری گرفته است.

کد خبر 340134

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha