سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳
۰ نفر

مهدی صباغ‌زاده: اگر مروری بر وضعیت گیشه فیلم‌ها و سینماهایی که این آثار در آنها اکران شده‌اند داشته باشیم می‌بینیم بیشترین میزان فروش در پردیس‌ها به‌دست آمده است.

مهدی صباغ‌زاده

اگر روزگاري سينماهاي قديمي مركز شهر نبض گيشه را در اختيار داشتند، حالا چند سالي است كه پرديس‌ها اين نقش را برعهده گرفته‌اند. يكي از مهم‌ترين اقدامات فرهنگي شهرداري تهران احداث تعدادي از پرديس‌هاي سينمايي بوده است. شهرداري‌ها در كشورهاي توسعه‌يافته نقش حمايتي مؤثري در گسترش فرهنگ و هنر ايفا مي‌كنند. در پايتخت نيز شهرداري چه در فرهنگسراها و چه در پرديس‌هاي سينمايي در حوزه فرهنگ نقش‌آفريني مؤثري داشته است.

رونق گيشه علاوه بر فيلم خوب به سالن خوب و استاندارد نيز نياز دارد. چيزي كه ما مثلا در پرديس آزادي يا پرديس ملت شاهدش هستيم از كيفيت مناسب صدا و تصوير، فراهم كردن مكاني امن براي خانواده‌ها و صندلي‌هايي راحت و استاندارد حكايت دارد. واقعيت اين است كه به مخاطب در پرديس‌ها احترام گذاشته مي‌شود. شهرداري با احداث و مشاركت در ساخت‌وساز پرديس‌ها به سينماي ايران و مخاطبانش خدمت كرده و اميدوارم اين حركت خوب فرهنگي در آينده نيز ادامه يابد. يكي از دلايل توجه عمومي به پرديس‌ها تنوعي است كه به‌واسطه چندسالنه بودن به تماشاگر ارائه مي‌شود.

تنوعي كه باعث مي‌شود مخاطب قدرت انتخاب بيشتري داشته باشد. نكته ديگر امكانات متفاوتي است كه در پرديس‌ها براي مردم وجود دارد. از فروشگاه‌ها و مراكز تفريحي گرفته تا كتابفروشي‌ها و مكان‌هايي كه در آنها محصولات فرهنگي ارائه مي‌شود. به اين ترتيب علاوه بر فيلم ديدن و سينما رفتن خانواده مي‌تواند از اوقات فراغتش بهره بيشتري هم ببرد. خوشبختانه در تأسيس پرديس‌ها به نقاط مختلف پايتخت توجه شده و حالا در مناطق پايين‌شهر هم پرديس‌هايي داريم كه در خدمت تماشاگران علاقه‌مند و صميمي سينما هستند.

  • نويسنده و كارگردان سينما
کد خبر 339820

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha