جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
۰ نفر

در روزهایی که درگذشت خالق «خانه دوست کجاست؟» به سرخط اصلی خبرها تبدیل شده بود و مردم در تعطیلات عید فطر با هجوم به سرزمین‌های شمالی در حال خلق حماسه‌ای دیگر بودند، خبر مرگ یکی از مهم‌ترین سرگرمی‌سازان تلویزیون چندان جدی گرفته نشد.

چهره تلویزیون

به گزارش همشهري، مرحوم بهمن زرين‌پور كه آخرين‌بار 2سال پيش با ايفاي نقشي تأثيرگذار در فيلم مهجور «حكايت عاشقي» بارديگر مورد توجه قرار گرفت، پنجشنبه 17تير بر اثر عوارض ناشي از بيماري ريوي در تهران درگذشت. او‌ زاده 1320در كرمانشاه و همسر مينا جعفرزاده بود و هنوز و همچنان خيلي‌ها بازي‌اش را در سريال «دايي جان ناپلئون» ناصر تقوايي از ياد نبرده‌اند. ضمن اينكه او را بايد به واقع يكي از سريال‌سازان خوب پس از انقلاب دانست.

زرين‌پور همزمان با بازي در سريال تحسين‌شده «رعنا» به كارگرداني سيدداوود ميرباقري، سال69 روي صندلي كارگرداني نشست و سريال دوست‌داشتني و خاطره‌انگيز «عطر گل ياس» را با حضور جمعي از بهترين‌هاي سينما و تلويزيون ساخت. 4سال بعد نوبت به «آواي فاخته» رسيد كه با هنرنمايي بازيگراني چون داوود رشيدي، اكبر زنجانپور، پرويز پرستويي، آزيتا حاجيان و... موفقيت عطر گل ياس را به نوعي ديگر براي زرين‌پور تكرار كرد. او در نوروز79 با سريال طنز «هتل پياده‌رو» به آنتن بازگشت؛ مجموعه‌اي كه با وجود ضعف در ساختار و فيلمنامه، به‌واسطه شيرين‌زباني‌هاي اكبر عبدي و بازي جعفرپور در نقش مادر او به دل مخاطبان نشست.

مرحوم زرين‌پور 2سال پيش در سريال «هفت‌سنگ» هم يك نقش افتخاري ايفا كرده بود. پيكر او صبح روز گذشته با حضور پرويز پرستويي، مريلا زارعي، رخشان بني‌اعتماد، فرهاد توحيدي، يدالله صمدي، آتيلا پسياني و... در بهشت سكينه كرج به خاك سپرده شد.

ديگر بازيگري كه اين روزها از دنيا رفت، مليحه نيكجومند بود كه خبر بستري شدنش در بيمارستان هفته گذشته منتشر شد. مرحوم نيكجومند كه از اواسط دهه30 وارد عرصه هنر شده بود، بيشتر براي بازي در فيلم‌ها و سريال‌هاي «طلسم»، «مردي كه زياد مي‌دانست»، «سايه همسايه»، «سربداران»، «بوعلي سينا»، «آشپزباشي» و... شناخته مي‌شد. او آخرين‌بار 4سال پيش در «گهواره‌اي براي مادر» ايفاي نقش كرد و اواخر هفته گذشته در 83سالگي درگذشت.

کد خبر 339320

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha