سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک شرکت فناوری بریتانیایی در نظر دارد رستوران سیاری ایجاد کند که به چاپگرهای سه‌بعدی قابل حمل غذا و گروهی از سرآشپز‌های حرفه‌ای مجهز است.

براساس گزارش ديسكاوري، اين رستوران سيار كه به عنوان اولين رستوران چاپ سه‌بعدي جهان شناخته مي‌شود، ‌Food Ink نام دارد و شركت سازنده اش اميدوار است نوعي تجربه غذاخوري پرسرعت را براي شهرهاي بزرگ جهان به ارمغان ببرد. اين رستوران سيار وعده سرو خوراك‌هاي چاپ شده سه‌بعدي لذيذي را مي‌دهد كه به شكل مجسمه‌هاي آشپزي در قالب مجموعه‌اي فناورانه و 9 وعده‌اي سرو مي‌شوند.

ايده چاپ غذا يا غذاهاي چاپ شده سه‌بعدي ايده جديدي به شمار نمي‌رود،‌اما گروه Food Ink وارد مرحله جديدي از اجراي اين ايده شده‌است. چاپگرهاي سه‌بعدي اين رستوران تحت فرمان سرآشپزهايي ماهر و متخصص هستند و غذاها را براساس دستور پخت شخصي آنها چاپ خواهند كرد. هر ماده خوراكي كه قابليت تبديل شدن به خمير را  دارد، حموس، پنير، خمير پيتزا يا شكلات، مي‌تواند از ميان اكسترودرها عبور كرده و غذايي جديد را خلق كند. غذاي اصلي به صورت لايه به لايه چاپ مي‌شوند اما تزئينات غذا با استفاده از مواد خوراكي طبيعي انجام مي‌شود.

طرح چاپ سه‌بعدي در اين رستوران فراتر از غذا رفته و دكوراسيون و حتي صندلي كه مشتري روي آن مي‌نشيند با استفاده از چاپگرهاي سه‌بعدي ساخته شده‌است. اين رستوران قرار است از 25 تا 27 جولاي مراسم شام چاپ سه‌بعدي برگزار كند و پس از آن به ديگر شهرهاي بزرگ جهان خواهد رفت.

کد خبر 339728

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha