مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: متخصصان سلامت، هشدار دادند، افرادی که قهوه مصرف می‌کنند و در عین حال، در اماکن شلوغ و پر سروصدا مثل فرودگاه‌ها کار می‌کنند باید هوشیار باشند زیرا کافئین می‌تواند تاثیرات منفی بر قدرت شنوایی داشته باشد.

قهوه

به گزارش ايسنا، گروهی از متخصصان کانادایی از دانشگاه مک گیل اظهار داشتند: مصرف مرتب کافئین می‌تواند بازیابی قدرت شنوایی ناشی از سر و صدای بلند را مختل کرده و حتی وضعیت آسیب دیدگی را نیز مداوم سازد.

دکتر "فیصل زواوی" یکی از محققان این مطالعه گفت: زمانی‌که گوش در معرض صدای بلند قرار می‌گیرد با کاهش موقت قدرت شنوایی مواجه می‌شود که معمولا پس از گذشت ۷۲ ساعت به حالت اولیه باز می‌گردد اما در صورتیکه این علائم تداوم یابد آسیب دیدگی دائمی می‌شود.

در این بررسی تعدادی خوک در محیطی آزمایشگاهی مورد مطالعه قرار گرفتند. تعدادی از این خوک‌ها در محیط‌های پر سر و صدا نگهداری شده که قهوه نیز به آنها خورانده شد در حالی‌که به گروه دوم قهوه داده نشد.

کارشناسان کانادایی مشاهده کردند پس از گذشت هشت روز تفاوت چشمگیری در کاهش قدرت شنوایی این دو گروه از حیوانات تحت آزمایش ظاهر شده است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، به اعتقاد محققان قرار گرفتن در معرض سر و صدای بلند به همراه مصرف روزانه ۲۵ میلی گرم کافئین تاثیر کاملا منفی بر بازیابی قدرت شنوایی دارد.

کد خبر 339656

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha