دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد یک هشتم زنان و یک دهم مردان در بریتانیا دوره‌ای از ناباروری را از سر گذرانده‌اند و حدود ۵۰ درصد آنان به دنبال درمان پزشکی این مشکل نرفته‌اند.

fertility

به گزارش رویترز پژوهشگران دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن به بررسی داده‌ها ۱۵۰۰۰ مرد و زن تا حداکثر ۷۴ ساله پرداختند که در یک تحقیق ملی در بریتانیا در میان سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ شرکت کرده بودند.

حدود ۱۳ درصد زن و ۱۰ درصد مردان در این بررسی اظهار کرده بودند که در دوره‌ای زندگی‌شان دچار ناباوری بوده‌اند، یعنی علیرغم تلاش یک ساله بچه‌دار نشده‌اند.

یافته‌ها نشان داد افرادی که پس از ۳۵ سالگی بچه‌دار شده بودند،  نسبت به آنانی که پیش از ۲۵ سالگی دارای فرزند شده بودند، با احتمال بیشتری این دوره ناباروری را گزارش می‌کنند.

در افرادی که دچار ناباروری شده بودند، فقط ۵۷ درصد از زنان و ۵۳ درصد از مردان به دنبال کمک پزشکی رفته بودند.

 افراد با تحصیلات بیشتر و افرادی که در سن بالاتر بچه‌دار شده بودند، با احتمال بیشتری نسبت به دیگران برای درمان ناباروری‌شان اقدام کرده بودند.

کارشناسان می‌گویند که اغلب افراد نباید از این یافته‌ها نگران باشند، زیرا زوج‌های معمول در مواردی که زن کمتر از ۴۰ سال داشته باشد، از وسائل ضدحاملگی استفاده نشود و آمیزش منظم وجود داشت، در ۸۰ درصد موارد پس از یک سال بچه‌دار می‌شوند.

نیمی از زوج‌هایی هم  که در سال اول بچه‌دار نمی‌شوند، در سال دوم بالاخره در این امر موفق می‌شوند، بنابراین در مجموع ۹۰ درصد زوج‌ها پس از دو سال در باروری موفق می‌شوند.

به گفته کارشناسان، زوج‌ها باید به تاثیر عواملی مانند سیگار کشیدن شدید، داشتن اضافه وزن یا لاغری شدید بر احتمال باروری توجه کنند.

کد خبر 339559

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha