معمای تیراندازی مرگبار در پارک‌وی، پس از گذشت یک‌ماه با دستگیری مردی آشنا رازگشایی شد.

متهم

ساعت يك بامداد سه‌شنبه 18خرداد بود كه زن و شوهر جواني از خانه يكي از آشنايان‌شان در پايتخت خارج شدند تا به خانه خود برگردند. آنها چند ماهي مي‌شد كه به‌عنوان سرايدار در يك شركت بازرگاني در خيابان وليعصر، بالاتر از پارك وي استخدام شده بودند و همانجا و در يكي از اتاق‌هاي شركت زندگي مي‌كردند. زوج جوان آن شب وقتي به مقابل شركت رسيدند، ناگهان سايه سنگين مردي را پشت سرشان احساس كردند. مردي كه يكدست سياه پوشيده بود و كلت كمري در دست داشت. مرد مسلح آنها را هدف گرفت و بي‌مقدمه شروع به تيراندازي كرد. وقتي زوج جوان خون‌آلود نقش بر زمين شدند، مرد تيرانداز فرار كرد و مردم موضوع را به پليس اطلاع دادند.

ماموران كلانتري101 تجريش به‌سرعت در محل حادثه حاضر شدند و وقتي اورژانس مرگ زن جوان را تأييد كرد گزارش جنايت در اختيار قاضي سيدسجاد منافي آذر قرار گرفت و او نيمه‌شب به همراه گروهي از افسران تجسس پليس آگاهي راهي محل حادثه شدند. قرباني زن 26ساله‌اي بود كه با شليك 4گلوله جانش را از دست داده بود. شوهر 28ساله‌اش اما يك گلوله به پهلويش خورده و زنده مانده بود. با دستور قاضي جنايي جسد قرباني به پزشكي قانوني منتقل شد و مرد مجروح به بيمارستان انتقال يافت.

  • ردپاي يك آشنا

در بررسي‌ها مشخص شد كه زوج جوان چند ماهي مي‌شد كه از شهري در شمال كشور به تهران آمده و سرايدار شركت بازرگاني بودند. كارآگاهان در ادامه راهي بيمارستان شدند و به تحقيق از مردي كه گلوله خورده بود پرداختند. او كه به‌سختي حرف مي‌زد مدعي شد كه مرد تيرانداز را نمي‌شناسد و در اين مدت با هيچ‌كس خصومتي نداشته است. به اين ترتيب مأموران اداره دهم پليس آگاهي تهران تحقيقات خود را براي شناسايي جنايتكار فراري ادامه دادند تا اينكه پس از چند روز وقتي حال مرد مجروح بهبود يافت بار ديگر به تحقيق از وي پرداختند.

او اين بار مدعي شد كه هيكل و ظاهر مرد تيرانداز با مرد آشنايي كه او هم در حوالي پارك وي در ساختماني سرايدار است مطابقت دارد. همين سرنخ كافي بود تا قاضي دستور بازداشت مرد آشنا را صادر كند. كارآگاهان راهي محل كار او شدند اما وي همزمان با جنايت از محل كارش گريخته بود و ديگر براي پليس شكي باقي نماند كه كليد معماي جنايت در دستان اوست.

  • اعتراف به جنايت

تحقيقات تيم جنايي حكايت از اين داشت كه مرد مظنون به يكي از شهرستان‌هاي غربي كشور گريخته است و وقتي در اقدامات اطلاعاتي مخفيگاه وي شناسايي شد، مأموران پليس آگاهي پايتخت با نيابت قضايي راهي آنجا شدند و چهارشنبه 16تير‌ماه مرد جوان را در عملياتي غافلگيرانه دستگير كردند. كارآگاهان در مخفيگاه وي، اسلحه كلت كمري كه متهم با آن دست به جنايت زده بود را كشف كردند. او در بازجويي‌ها به تيراندازي اقرار كرد و درخصوص انگيزه‌اش چنين گفت:

مدتي قبل با زن جوان (مقتول) كه سرايدار شركتي بود آشنا شدم. من هم چند ماهي مي‌شد در ساختماني در حوالي پارك وي سرايدار بودم. ابتدا فكر مي‌كردم زن جوان مجرد است، اما پس از گذشت مدتي از آشنايي ما، او مدعي شد كه شوهر دارد و خواست ديگر مزاحمش نشوم. من اما عاشق او شده بودم، براي همين از او خواستم تا از شوهرش طلاق بگيرد و به عقد من دربيايد. اصرارهاي من ادامه داشت تا اينكه او تهديد كرد كه اگر بار ديگر مزاحمش شوم موضوع را به شوهرش مي‌گويد و از من شكايت مي‌كند.

وقتي او تهديدم كرد ترسيدم كه مبادا شكايت كند و آبرويم را ببرد. همين شد كه تصميم به قتل زن جوان و شوهرش گرفتم. براي اجراي اين سناريو يك اسلحه كلت كمري تهيه كردم و شب حادثه از چند ساعت قبل به كمين آنها نشستم. وقتي هردو رسيدند به سمتشان تيراندازي كردم و مي‌خواستم هردو را به قتل برسانم اما مرد جوان زنده ماند.به گزارش همشهري، هم‌اكنون متهم به اداره دهم پليس آگاهي پايتخت منتقل شده و تحقيقات از وي ادامه دارد.

کد خبر 339420

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha