همشهری آنلاین: مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور از وقوع گرد و غبار در استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر، سمنان، تهران، قم، قزوین، البرز و اصفهان طی سه روز آینده خبر داد.

به گزارش ايسنا، احد وظیفه در اين باره گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی، در سه روز آینده در مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

  • باران شدید امروز در گیلان

وی با بیان اینکه امروز (شنبه ۱۹ تیر) به سبب نفوذ هوای خنک بر روی سواحل شمالی، کاهش نسبی دما و تشدید بارش را در این نواحی خواهیم داشت و شدت بارش در استان گیلان خواهد بود، اظهار کرد: دریای خزر نیز امروز مواج پیش‌بینی می‌شود، همچنین با افزایش سرعت وزش باد بر روی عراق انتظار می‌رود از امشب و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۰ و ۲۱ تیر، در استان‌های خوزستان، ایلام و بوشهر پدیده گرد و غبار رخ دهد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی به وضعیت جوی مناطق فوق طی سه روز آینده اشاره کرد و گفت: در روز شنبه ۱۹ تیر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در استان گیلان، غرب مازندران و در ساعات بعدازظهر در نیمه شمالی آذربایجان غربی، برخی نقاط آذربایجان شرقی، زنجان و اردبیل رخ می‌دهد. همچنین در روز یکشنبه ۲۰ تیر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت برای نیمه شمالی آذربایجان غربی و برخی نقاط آذربایجان شرقی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در روز دوشنبه ۲۱ تیر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و از اوایل شب در استان گیلان رخ خواهد داد، از این رو توصیه می‌شود اقدامات لازم جهت آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی به عمل آید.

  • گرد و غبار در استان‌های خوزستان، ایلام و بوشهر در روز یکشنبه

به گفته وظیفه، با افزایش سرعت وزش باد بر روی عراق انتظار می‌رود از امشب و طی روز یکشنبه در برخی نقاط استان‌های خوزستان، ایلام و بوشهر پدیده گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا رخ دهد. در سه روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و طوفان گردوخاک پیش بینی می شود. در سه روز آینده خلیج فارس و شرق دریای عمان نیز مواج خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه در سه روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و طوفان گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، افزود: در همین بازه زمانی در جنوب استان سمنان، جنوب تهران، قم، قزوین، البرز و اصفهان در بعضی ساعات وزش باد نسبتا شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، همچنین طی سه روز آینده خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوای استان تهران طی روزهای آینده اظهار کرد: آسمان تهران در روز یکشنبه ۲۰ تیر، صاف، همراه با وزش باد، در بعدازظهر افزایش ابر با حداکثر و حداقل دمای ۳۷ و ۲۲ درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه ۲۱ تیر، صاف همراه با وزش باد، در بعدازظهر افزایش ابر، اوایل شب وزش باد شدید با حداکثر و حداقل دمای ۳۸ و ۲۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 339386

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha