همشهری آنلاین: وزش باد و رگبار باران از بعد از ظهر امروز (جمعه ۱۸ تیر) برخی نقاط کشور را فرا گرفته و این وضعیت در برخی استان‌های کشور با تداوم بارش‌ها در روزهای شنبه و یکشنبه همراه خواهد بود.

باران

به گزارش ايرنا، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی افزود: برای امروز (جمعه 18 تير) در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و همچنین ارتفاعات البرز شرقی، از بعد از ظهر و نیمه شب بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، برای فردا و پس فردا (روزهای شنبه و یکشنبه)، در بعد از ظهر برای برخی نقاط شمال غرب و ارتفاعات البرز، رگبار باران و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی افزود: از فردا با شمالی شدن جریانات روی سواحل دریای خزر، برای شنبه و یکشنبه شاهد بارندگی خواهیم بود که شدت بارش‌ها بیشتر برای استان گیلان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از فردا، پدیده باد و گرد و غبار برای استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر، همچنین در روزهای شنبه و یکشنبه، برای شرق کشور به ویژه شهرستان زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک دور از انتظار نیست.

این کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد: بخش شرقی دریای عمان در سه روز آینده مواج خواهد بود و از بعد از ظهر شنبه و روز یکشنبه مناطق شرقی خلیج فارس و دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی خاطرنشان کرد: هوای تهران امروز صاف و گاهی همراه با وزش باد همراه است، بیشینه دمای پایتخت امروز به 37 درجه سانتیگراد خواهد رسید، اما فردا کمینه دما به 23 درجه سانتیگراد رسیده و در بعد از ظهر با وزش بادهای نسبتا شدید همراه خواهد بود.

کد خبر 339289

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha