همشهری آنلاین: محققان کالج سلطنتی لندن با ساخت اسکلت خارجی قابل پوشش، مشکلات حرکتی بیماران مبتلا به پارکینسون نظیر لرزش شدید دستان و عدم کنترل حرکات را اصلاح کردند.

parkinson

به گزارش ایسنا به نقل از ساینس دیلی، اسکلت خارجی هوشمند از دو بخش دریافت اطلاعات حرکتی و بخش اصلاح حرکات از طریق کنترل حرکات اضافی تشکیل شده که فعالیت هر دو بخش در راستای یکدیگر و با هدف کنترل حرکت دقیق مثل برداشتن فنجان تنظیم می‌شود.

محققان معتقدند که با در نظر گرفتن درمان ناپذیری بیماری پارکینسون، کیفیت زندگی این بیماران بسیار پایین و بعضا ناخوشایند است، چرا که این افراد در انجام دادن کارهای ساده و روزمره زندگی خود عاجز هستند.

در واقع اسکلت خارجی هوشمند تنها به طور فیزیکی حرکات بیماران پارکینسونی را اصلاح می‌کند و آنها را قادر می‌سازد تا با اعتماد به نفس بالا دوباره به زندگی معمولی بازگردند.

اولین نمونه اسکلت خارجی اصلاح حرکات بیماران پارکینسون حدود 350 گرم وزن دارد و با فناوری چاپ سه‌بعدی ساخته شده است. این بازوی رباتیک به دو موتور سرور یا کنترل مجهز شده تا لرزش حرکات مچ و ساعد را اصلاح کند.

دقت نمونه آزمایشی اسکلت خارجی اصلاح حرکات حدود 70 درصد است که با اطلاعات دریافتی از مجموعه حسگرها بیشتر حرکات روزمره انسان مثل راه‌رفتن، دویدن، برداشتن اشیاء و اشاره کردن را پوشش می‌دهد.

کد خبر 339264

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha