همشهری آنلاین: کاندولیزا رایس گفت که وی در سفرش به خاورمیانه به اسراییل می‌گوید که مصادره زمین‌های اعراب، اعتماد نسبت به تعهد این رژیم به راه حل دو کشور مستقل فلسطین و اسراییل از بین می‌برد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه‌ آمریکا، روز یکشنبه (22 مهر) دقایقی پیش از ورود به اسراییل به خبرنگاران گفت: ما در حرکت به سوی تشکیل یک کشور فلسطینی و صدور بیانیه و انجام اقداماتی در این زمینه هستیم و باید بسیار مراقب باشیم که اعتماد از تعهد طر‌ف‌ها به راه حل دو کشور مستقل از بین نرود.

وی ابراز تردید کرد که فلسطین و اسراییل در جریان سفر وی به پارامترهایی برای تشکیل یک کشور فلسطینی به منظور ارائه‌ در کنفرانس بین المللی صلح خاورمیانه دست یابند.

این اظهارات در حالی بیان شد که تیم‌های مذاکره کننده اسراییل با فلسطین در حال انجام نشست‌هایی برای تعیین سند مشترکی در خصوص مسائل کلیدی این کنفرانس هستند که انتظار می‌رود ماه آینده در آناپولیس در مریلند برگزار شود.

خبرگزاری رویتر نیز گزارش داد، رایس به خبرنگاران در مسکو گفت: من انتظار ندارم پیامد خاصی در این سند مشترک (میان فلسطین و اسراییل) حاصل شود. من همچنین هشدار می‌دهم انتظار زیادی از آن نداشته باشید چرا که این کاری است که در حال انجام است.

کد خبر 33906

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز