دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰
۰ نفر

همشهری دو - موژان اردانی: برای شروع این کار حدود ۶۰میلیون تومان سرمایه اولیه نیاز دارید که ۴۰ میلیون تومان آن را باید برای خرید دستگاه‌های مورد نیاز، ۱۰ میلیون تومان خرید مواداولیه و ۱۰ میلیون تومان باقیمانده را برای نگهداری پوشال‌های تولید شده در انبار هزینه کنید.

پوشال کولر

حداقل فضاي مورد نياز براي اين كار ۵۰مترمربع است كه براي كاهش هزينه‌ها بهتر است خارج از شهرها در نظر گرفته شود. براي تهيه مواداوليه اين حرفه كه در واقع از چوب صنوبر توليد مي‌شود، مي‌توانيد به مناطق شمالي كشور مراجعه كرده و براي كمك به حفظ محيط‌زيست و جلوگيري از قطع غيرقانوني درختان از مراكز فروش مجوزدار خريد كرده و براي دريافت مجوز اين كار در روستا يا شهر مي‌توانيد به بخشداري و جهادكشاورزي مراجعه كنيد.

لازم است حتما پيش از شروع كار مدتي را در يك كارگاه توليدي پوشال كار كنيد تا با فوت و فن آن آشنا شويد و سپس براي احداث كارگاه اقدام كنيد. توجه داشته ‌باشيد ميزان فروش و درآمد شما در اين كار به بازاريابي خوب بستگي دارد. اگر خودتان براي اين كار زمان كافي يا تخصص نداريد، بهتر است يك بازارياب خبره استخدام كرده و اين بخش را به او بسپاريد. به هيچ وجه فروش خود را به بازار اطراف محل كارگاه‌تان محدود نكنيد. مي‌توانيد يك وب‌سايت ايجاد كرده و محصولات خود را در آن معرفي كرده و مشتري جذب كنيد، حتي مي‌توانيد امكان ثبت سفارش را به‌صورت اينترنتي در اختيار مشتريان خود بگذاريد. توليدكنندگان قديمي اين محصول توصيه مي‌كنند كه لازم است حتما يك مهندس مكانيك در كادر خود استخدام كنيد تا به دستگاه‌ها رسيدگي كند و امر تعمير و نگهداري آنها را به‌عهده بگيرد. علاوه بر آن مي‌توانيد اين كارگاه را به‌صورت تعاوني ايجاد كنيد تا سرمايه بيشتري در كار جذب شود. با سرمايه ذكر شده، مي‌توان پس از پرداخت دستمزدها از جمله حقوق خودتان به عنوان رئيس كارگاه، ماهانه ۲ميليون تومان سود خالص داشته باشيد. براي افزايش اين مقدار مي‌توانيد از سود به دست آمده دستگاه‌هاي پيشرفته‌تري بخريد يا نيروي كار بيشتري استخدام كنيد تا توليد را زياد كرده و ميزان درآمد را بالا ببريد.

کد خبر 339020

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha