به گفته سردار سیدتیمور حسینی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، از آنجا که این سرعت برای آزادراه‌ها تعیین شده است؛ این قانون شامل حال بزرگراه‌ها که همگی در حوزه استحفاظی تهران بزرگ قرار دارند، ‌نمی‌شود.

بزرگراه

وي افزود: در آيين‌نامه راهنمايي و رانندگي مصوبه مجلس شوراي اسلامي كه براي همه كاربران لازم الاجراست حداقل و حداكثر سرعت مجاز در آزاد راه‌ها، بزرگراه‌ها، راه‌هاي شرياني، ‌معابر درون شهري، ‌خيابان‌ها و ميادين درج شده است.

سردار حسيني با اشاره به اينكه كاهش سرعت در بزرگراه‌ها و مشكلات ناشي از آن زياد محل پرسش قرار مي‌گيرد گفت: قطعا و يقينا پليس و ساير كارشناسان حوزه ترافيك همه جوانب را در تعيين كاهش سرعت بزرگراه‌ها لحاظ كرده‌اند و تك بعدي به اين مسئله نگاه نكرده‌اند. وي به طولاني‌ترين معبر شرقي - غربي تهران، بزرگراه شهيد همت به طول حدود 50كيلومتر اشاره كرد و افزود: به فرض اگر فردي در يك ساعت خلوت اين بزرگراه را از غرب به شرق با حداكثر سرعت مجاز رانندگي كند؛ تفاوت آن به لحاظ زمان با سرعت فعلي كمتر از 6دقيقه است كه كارشناسان آن را محاسبه كرده‌اند.

سردار حسيني گفت: كارشناسان مكانيك و خودرو معتقدند مناسب‌ترين سرعت براي مصرف بهينه سرعت خودرو 80كيلومتر در ساعت است ؛ بنابراين اين سرعت به لحاظ اقتصادي و ارزان‌تر شدن هزينه جابه‌جايي نيز كمك مي‌كند.

وي درباره گله برخي شهروندان تهراني مبني بر كاهش بيش از اندازه سرعت در برخي از معابر درون شهري ازجمله كاهش 30درصد سرعت در ميدان بهمن به سمت آزادراه قم كه قبلا 60كيلومتر بوده است افزود: به‌طور كلي چنين موضوعي را قبول ندارم. رئيس پليس راهور تهران بزرگ گفت: ميدان بهمن به سمت آزادراه خليج‌فارس خود در بزرگراه شهيد تندگويان واقع شده است كه بعيد مي‌دانم در اين بزرگراه سرعت 30كيلومتر لحاظ شده باشد اما حتما اين محدوده را بررسي و بازنگري خواهيم كرد.

کد خبر 339009

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha