مرکز تئاتر حرفه‌ای خاوران قرار است پس از پایان‌ماه رمضان به بهره‌برداری برسد.

theathr

عمليات احداث مركز تئاتر حرفه‌اي ايران مطابق با استانداردهاي جهاني به همت شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران در زميني به مساحت 27هزار و 960مترمربع و با زيربناي 18هزار و 182مترمربع در جنوب شرقي تهران و در نزديكي فرهنگسراي خاوران به پايان رسيده و به‌زودي به بهره‌برداري مي‌رسد

اعضاي شوراي شهر در اين‌باره بر ويژگي‌هاي جالب اين مجموعه تأكيد كردند. اقبال شاكري، عضو شوراي اسلامي شهر تهران با تأكيد بر اينكه مركز تئاتر حرفه‌اي خاوران ويژگي‌هاي منحصر به فردي دارد كه جاي تقدير و تشكر از دست‌اندركاران دارد، گفت: اين مجموعه فرهنگي و هنري مدرن قابل مقايسه با هيچ مجموعه ديگري نيست.

وي با اشاره به اينكه مركز تئاتر حرفه‌اي خاوران داراي امكانات و ويژگي‌هاي گوناگون و خاصي است كه آن را از ساير مراكز تئاتر كشور متمايز مي‌كند، افزود: اميدواريم اين مجموعه فرهنگي و هنري هرچه سريع‌تر به بهره‌برداري برسد و مورد استفاده اهالي هنر و علاقه‌مندان قرار بگيرد. معصومه آباد، عضو شوراي اسلامي شهر تهران با تأكيد بر اينكه تهران هنوز كمبودهاي جدي در زمينه فضاهاي فرهنگي دارد، گفت: مركز تئاتر حرفه‌اي خاوران اقدام فاخر و ارزشمند شهرداري تهران در جنوب شرقي شهر محسوب مي‌شود و راه‌اندازي آن مطابق با استانداردهاي جهاني صورت گرفته است.

آباد گفت: با راه‌اندازي اين مجموعه فرهنگي و هنري كمبودهاي سالن‌هاي تئاتر در تهران برطرف مي‌شود. وي ادامه داد: مردم نسبت به گذشته اقبال بيشتري به تماشاي تئاتر نشان مي‌دهند، بنابراين با توجه به استقبال مردم نيازمند توسعه سالن‌هاي تئاتر در سطح شهر هستيم كه خوشبختانه با اقدام شهرداري تهران در راه‌اندازي مركز تئاترحرفه‌اي خاوران بخش عمده‌اي از كمبودها در اين زمينه برطرف خواهد شد.

پرويز سروري، رئيس كميسيون نظارت و حقوقي شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به‌وجود كمبودهاي جدي در زمينه هنر نمايش در كشور، گفت: مركز تئاتر حرفه‌اي خاوران مي‌تواند بخشي از كمبودها را در اين زمينه برطرف كرده و منجر به توسعه ارزش‌هاي انقلابي و ديني در كشور شود. وي افزود: البته لازم است در اين زمينه به توزيع امكانات و فضاهاي فرهنگي به‌صورت عادلانه در سطح پايتخت توجه ويژه‌اي صورت گيرد.

وي با تأكيد براينكه خوشبختانه شهرداري تهران به توزيع عادلانه فضاها و اماكن فرهنگي و هنري در سطح شهر توجه داشته است، تصريح كرد: پرديس تئاتر خاوران بزرگ‌ترين مركز تئاتر حرفه‌اي ايران است. عضو شوراي اسلامي شهر تهران ادامه داد: مركز تئاتر حرفه‌اي خاوران نخستين مجموعه فرهنگي و هنري به شمار مي‌آيد كه پس از پيروزي انقلاب اسلامي به همت شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران طي سال‌هاي اخير در جنوب شرقي ساخته شده است.

کد خبر 338638

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha