مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
۰ نفر

شهرداری تهران همزمان با روز جهانی قدس خدمات گسترده‌ای را به شهروندان تهرانی ارائه می‌کند.

روز قدس

در اين ارتباط قائم‌مقام معاونت خدمات شهري شهرداري تهران در تشريح برنامه‌هاي شهرداري تهران در «روز قدس» گفت: تمامي مجموعه شهرداري تهران برنامه‌ريزي‌هاي لازم را براي برگزاري راهپيمايي روز قدس پيش‌بيني كرده‌اند.منصور باقرصاد با بيان اينكه سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران به شناسايي نقاط ناايمن در مسيرها خواهد پرداخت، اذعان داشت: علامت‌گذاري محل‌ها و اتخاذ تدابير لازم به‌منظور رفع نقاط ناايمن، استقرار تجهيزات و ماشين‌آلات آتش‌نشاني در نقاط پيش‌بيني شده صورت خواهد گرفت. نصب دستگاه‌هاي مه‌پاش ثابت و سيار از ديگر كارهايي است كه در مسير راهپيمايي انجام مي‌شود. باقرصاد با اشاره به اينكه شركت شهر سالم نيز در مراسم روز قدس در آماده‌باش كامل است، گفت: تيم‌هاي پزشكي متخصص و آمبولانس در كلينيك منطقه6 مستقر خواهند شد.

  • نظافت و رفت و روب مسير راهپيمايي

قائم‌مقام معاونت خدمات شهري شهرداري تهران با بيان اينكه محدوده اطراف دانشگاه تهران به 4 پهنه تقسيم‌بندي شده است، بر نظافت و رفت و روب مسير راهپيمايي توسط نيروهاي متحدالشكل و استقرار ماشين‌آلات سبك و سنگين به شكل منظم در مسيرهاي تعيين شده تأكيد كرد و گفت: اقدامات لازم توسط سازمان مديريت پسماند و شهرداري منطقه 6 و با همكاري مناطق 2، 5، 7، 9، 10، 11 و 12 صورت خواهد گرفت.

به گفته باقرصاد، شركت شهربان و حريم‌بان نيز برنامه‌ريزي‌هاي لازم را براي استقرار نيروهاي اجرايي و خودرو در پهنه‌هاي از پيش تعيين‌شده براي جلوگيري از بساط‌گستري در طول برگزاري مراسم انجام خواهد داد. قائم‌مقام معاونت خدمات شهري شهرداري تهران با بيان اينكه سازمان بوستان‌ها و فضاي سبز شهر تهران نيز به گل‌آرايي جايگاه نماز خواهد پرداخت، اذعان داشت: واكاري فضاي سبز محدوده دانشگاه و تأمين و استقرار سرويس‌هاي بهداشتي پرتابل در محل‌هاي تعيين شده ازجمله موضوعاتي است كه اين سازمان دنبال خواهد كرد.

  • برپايي پرديس‌هاي فرهنگي

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران هم از برپايي پرديس‌هاي فرهنگي و نمايشگاه‌هاي عكس با شعار همصدا با اقصي در مسيرهاي 9گانه راهپيمايي روز قدس خبر داد. حجت‌الاسلام ميثم امرودي در اين‌باره گفت: هويت‌بخشي به سيماي بصري شهر در قالب فضاسازي تبليغي با محوريت بيانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامي در مورد روز جهاني قدس و برپايي پرديس فرهنگي در محور خيابان فلسطين تا وصال و محدوده چهارراه وليعصر و پارك دانشجو از مهم‌ترين اقدامات فرهنگي است كه در روز راهپيمايي انجام مي‌شود. به‌گفته وي قرار است نمايشگاه عكس و آثار هنري در حوزه مقاومت و فلسطين، جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي و آل‌سعود و تحولات منطقه در معرض ديد عموم قرار بگيرد. اجراي زنده نقاشي روي بوم در مسير راهپيمايي و برپايي ايستگاه فرهنگي ويژه روز قدس در ميدان انقلاب، فردوسي و چهارراه وليعصر از ديگر برنامه‌هاي فرهنگي اين روز است.

  • خدمت‌رساني اتوبوسراني و مترو

شركت واحد اتوبوسراني و شركت بهره‌برداري متروي تهران نيز به مناسبت روز قدس خدمات ويژه‌اي را به شهروندان ارائه مي‌كنند.اتوبوسراني از ميادين اصلي شهر شهروندان را به مسير راهپيمايي مي‌رساند و استفاده از مترو هم براي راهپيمايان رايگان است. در راهپيمايي روز جهاني قدس شركت واحد با تعداد ۲۵۰۰دستگاه اتوبوس از ساعت ۹:۰۰ صبح جمعه آماده خدمت‌رساني به شهروندان است. ‌

محمد احمدي بافنده، مديرعامل شركت بهره‌برداري متروي تهران هم گفت: متروي تهران براي سهولت در تردد نمازگزاران و راهپيمايان، از ۹صبح روز جمعه تا پايان مراسم در تمامي ايستگاه‌هايي كه در مسير راهپيمايي قرار دارند به‌صورت رايگان ارائه خدمت خواهد كرد ضمن آنكه فاصله گذر قطار‌ها هم در اين مسير كاهش مي‌يابد. وي با اشاره به اينكه در روز جهاني قدس در خط۴ از ايستگاه دروازه دولت تا ميدان آزادي، در خط ۲ ايستگاه تقاطعي شادمان و در خط ۳ ايستگاه‌هاي ميدان وليعصر و ميدان جهاد به‌صورت رايگان سرويس دهي انجام مي‌شود، افزود:

در خطوط ۳ و۴متروي تهران حركت قطار‌ها هم نسبت به برنامه عادي روزهاي تعطيل افزايش خواهد يافت و بدين‌منظور ۷رام قطار به اين خطوط افزوده مي‌شود. احمدي بافنده درخصوص كاهش فاصله گذر قطار‌ها در اين روز گفت: در خط ۳مترو از ساعت ۹ صبح تا پايان مراسم فاصله گذر قطار‌ها ۵ دقيقه كاهش مي‌يابد. همچنين قطارهاي خط4 در اين ساعات هر ۶ دقيقه يك‌بار حركت مي‌كنند. اين در حالي است كه در برنامه عادي روزهاي تعطيل فاصله گذر قطارهاي اين خط هر ۹ دقيقه يك‌بار است. وي با بيان اينكه در ساير خطوط هم آمادگي براي سرويس‌دهي مناسب به مسافران وجود دارد خاطرنشان كرد: برنامه حركت قطار‌ها در ساير خطوط عادي است اما درصورت نياز قطارهاي فوق العاده اعزام مي‌شوند.

کد خبر 338637

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha