همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: خوشایند سازی محیط پادگان ها از برنامه های اصلی ما در ارتش است که تاکنون با همت و جدیت دنبال شده است.

پوردستان

به گزارش ایرنا امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، چهارشنبه در آیین بزرگداشت 13 سرباز ارتش در حرم مطهر شاهچراغ(ع) که در حادثه واژگونی اتوبوس در فارس جان باختند افزود: با همین رویکرد برای تربیت و آموزش سربازان، تمرکز ما بر روی مراکز آموزشی و پادگان هاست و برای انجام این کار از فرماندهان مومن، متدین، ولایت مدار و خوش رفتار با سرباز در پادگان ها استفاده کرده ایم.

وی اظهار داشت: با توجه به این اصل با فرماندهانی که در مراکز آموزشی با سربازان رفتار مناسب ندارند، برکنار شده و می شوند و در این زمینه عزم جدی داریم.

امیر پوردستان افزود: رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا همواره به موضوع تربیت و آموزش سربازان و بیرون آمدن از پادگان ها به عنوان یک جوان برومند انقلابی تاکید دارند و این مهم در مراکز آموزشی در حال اجراست.

این مقام ارشد نظامی با اشاره به انتقادهای صورت گرفته در مورد برخورد بد با سربازان وظیفه در برخی از پادگان های ارتش اظهارداشت: نباید با بیان چنین صحبت هایی آب به آسیاب دشمن ریخت بلکه باید پذیرفت دوره آموزشی، دوره سخت است زیرا سرباز از دل خانواده بیرون آمده و باید به یک انسان فولادین تبدیل شود و به عنوان حلقه زنجیره دفاعی کشور از کیان نظام دفاع کند.

امیر پوردستان اضافه کرد: در سال 93 که داعش به 25 کیلومتری مرزهای کشور ما رسید همین سربازها بودند که جلو رفتند و از مرزها و کشور دفاع کردند و از دشمنان جرات حمله را گرفتند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی افزود: هیچ مسئله ای در اراده پولادین سربازان این آب و خاک تاثیرگذار نیست و باید همگان مراقب باشند در شرایطی که دشمن بی پروا نزدیک می شود اجازه ندهیم برخی، نیروهای مسلح را تضعیف کنند.

وی ادامه داد: مردم ما باید هوشیار بوده و تحت تاثیر حرف های خارج نشینان قرار نگیرند زیرا امروز دشمن با رصد کردن این جوانان سرباز می داند که نمی تواند حریف باشد و وجود سربازان در پادگان ها بازدارندگی می آورد و برخی افراد نباید به دلیل تاثیرپذیری از کسانی که تعلق خاطری به کشور ندارند، ارکان نظام را زیر سوال ببرند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد: رویکرد نیروی زمینی ارتش نسبت به سربازان، فرزندی، پدرانه و امانت دارانه است.

امیر پوردستان اظهار داشت: از واژه سربازی در تمام فرهنگ ها با عزت و اقتدار یاد می شود و سرباز عامل مهم ایجاد امنیت، اقتدار، تمامیت ارضی و استقلال هر کشور است و سرباز در فرهنگ دینی ما چنین جایگاهی دارد.

وی گفت: زمانی که انسان ها در جایگاه سرباز قرار می گیرند و لباس رزم می پوشند و تفنگ در دست می گیرند به این معناست که در دفاع از حریم و امنیت کشور خود وارد میدان شده اند.

امیر پوردستان گفت: بر این باوریم سربازان، فرزندان و امانت ما هستند و ما باید امانت داری کنیم و با مصیبتی که با حادثه واژگونی اتوبوس حامل سربازان در دوم تیرماه امسال رخ داد احساس می کنیم فرزندان خودمان را از دست داده ایم.

این مقام ارشد نظامی ادامه داد: سربازان سانحه دیده در حادثه واژگونی اتوبوس دوره آموزشی را پشت سر گذاشته بودند و با حضور در لباس سربازی برای دفاع از میهن اعلام آمادگی کرده بودند اما این عزم آنها با هجرتشان همراه بود و خانواده های سربازان داغدار در این حادثه باید تسلیم رضای خداوند باشند.

امیر پوردستان اضافه کرد: حادثه واژگونی اتوبوس حامل سربازان، بسیار دلخراش و سخت بود و در این زمینه جلساتی در تهران و شیراز با حضور فرماندهان و مسئولان پادگان ها به ویژه استان کرمان برگزار شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه دشمنان هر روز برای مردم و کشور ما برنامه ریزی جدید می کنند افزود: مردم ما بر ابرقدرتی مانند آمریکا سیلی زده اند و آنها همواره به دنبال ضربه زدن به ما هستند لذا باید بیش از پیش بصیرت داشته باشیم.

امیر پوردستان بیان کرد: باید همه مسائل حاشیه ای را کنار بگذاریم و نسبت به هدف مشترک که همانا تقویت نیروهای مسلح است اهتمام جدی داشته باشیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: ثبات، آرامش و امنیت امروز کشور مرهون فرماندهی معظم کل قوا و پا به رکاب بودن نیروهای مسلح است و عزم نیروهای مسلح هر روز برای دفاع از کشور صدچندان می شود.

امیر پوردستان در بخش دیگری از مطالب خود در مورد فعالیت های فرهنگی که در پادگان های نیروی زمینی ارتش جمهوری اجرا می شود گفت: امسال در پادگان های نزاجا بیش از هفت هزار نفر از جوانان معتکف شدند و همچنین بیش از 150 نمازخانه و مسجد فعال و در روزهای سه شنبه هر هفته بیش از سه هزار کلاس قرآن در پادگان های ارتش در کشور برگزار می شود.

این مقام ارشد نظامی اظهارداشت: همچنین در حال حاضر 150 ورزشگاه و 30 استخر در نیروی زمینی ارتش در کشور فعال است و بیش از 100 هزار جوان در تیم های مختلف نیروی زمینی ارتش در سراسر کشور فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: افزون بر این نیروی زمینی ارتش امروز با برخورداری از 18 رشته مختلف فعال در لیگ برتر بزرگترین باشگاه فرهنگی ورزشی کشور محسوب می شود.

فرمانده ارشد ارتش در استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت: حادثه واژگونی اتوبوس حامل سربازان بسیار غم انگیز بود و همه تلاش مسئولان ارتش جمهوری اسلامی تسکین درد خانواده های جانباختگان و مصدمان این حادثه است.
امیر سرتیپ دوم علی سامانی افزود: نمی توانیم از عمق درد این حادثه بکاهیم اما نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی از نخستین دقایق اطلاع از این حادثه برای خدمات رسانی مناسب به سربازان و خانواده های آنها اقدام های موثری انجام داده است و همچنان این روند ادامه دارد.

وی با تقدیر از مسئولان استانی، کشوری و درمانی در خدمت رسانی به مصدومان دو حادثه واژگونی اتوبوس حامل سربازان بیان کرد: گروه های مختلفی از ارتش جمهوری اسلامی برای بررسی این حادثه مشخص و در استان فارس مستقر شدند و هم اینک ابعاد مختلف این حادثه در حال بررسی است.

دو دستگاه اتوبوس حامل سربازان مرکز آموزش صفر پنج کرمان روز چهارشنبه دوم تیرماه 95 در کیلومتر 15 جاده نی ریز - کرمان و کیلومتر 65 جاده سروستان - شیراز واژگون شد که در نتیجه آن 20 نفر جان خود را از دست دادند که 13 نفر سرباز بودند.
بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز، 54 نفر از مصدومان این حوادث برای درمان به بیمارستان شهید رجایی شیراز منتقل شده اند که تا روز هفتم تیرماه جاری 26 نفر از آنها ترخیص شده اند.

شهرستان نی ریز در فاصله 192کیلومتری شرق شیراز واقع شده است.

کد خبر 338593

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha