چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸
۰ نفر

همشهری دو - محمدابراهیم یزدانی: آرام‌آرام قافله رمضان به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود و آخرین جمعه‌ماه رمضان که روز قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین است از راه می‌رسد.

قدس

روز قدس فقط روز فلسطين نيست؛ روز تمام مردم مظلوم جهان است. روز فرياد جهانيان عليه سرطان كشنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ صهيونيزم است كه به وسيله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قدرت‌هاي استكباري به جان امت اسلامي افتاده است. ما در اين روز نفرت و انزجار خودمان را از استكبار و ظلم نشان مي‌دهيم. اما آيا تنها همين حضور در راهپيمايي روز قدس براي ما كافي است و مي‌تواند جهانيان را از اين ظلم و ستم صهيونيست‌ها آگاه سازد؟ امروزه فضاي مجازي به ابزاري تبديل شده است كه از طريق آن با انواع مختلف فعاليت‌هاي رسانه‌اي، جهانيان را براي حمايت از ملت مظلوم فلسطين متحد كنيم و حمايت خودمان را به جهان نشان بدهيم.

  • قدس اينجاست!

تعداد زيادي از دوستان شما عضو شبكه اجتماعي اينستاگرام هستند. مي‌توانيد به دوستان خودتان پيشنهاد بدهيد كه به‌صورت هدفمند از اين شبكه اجتماعي به‌منظور آگاهي‌بخشي به جامعه جهاني استفاده كنند. به اين چند پيشنهاد فكر كنيد:

شما مي‌توانيد با همكاري جمعي از دوستان‌تان منشأ يك جريان‌سازي‌ رسانه‌اي باشيد و پوستر‌ها يا عكس‌هايي كه درباره فلسطين و روز قدس هستند را در اينستاگرام خودتان، منتشر كنيد.

جنبش و جريان عكاسي راه بيندازيد و از دوستان اينستاگرامي‌تان بخواهيد تا عكس‌هاي خودشان از روز قدس را منتشر كنند.

استفاده از هشتگ‌ها را به‌صورت هدفمند جدي بگيريد. هشتگ‌گذاري را مي‌توانيد در اينستاگرام آغاز كنيد و يك جنبش براي انتشار عكس‌هايتان راه بيندازيد؛ مثلا فلسطين تنها نمي‌ماند، فلسطين آزاد بايدگردد، ما عاشق مبارزه با صهيونيسم هستيم و... هشتگ زدن زير عكس‌هاي مرتبط با روز قدس مي‌تواند در شبكه اجتماعي پركاربري مثل اينستاگرام به منزله ساختن يك آلبوم مستند با تعداد زيادي عكس درباره اين موضوع باشد كه شما و دوستان‌تان عامل آن بوده‌ايد.

شما مي‌توانيد در فضاي اينستاگرام جنبش خويش‌انداز(سلفي) را در مراسم راهپيمايي روز قدس راه بيندازيد. حتي مي‌توانيد براي اين عكس‌ها صفحه‌اي راه‌اندازي كنيد و هشتگ من هم فلسطيني‌ام را براي اين آلبوم از عكس‌ها انتخاب كنيد.

  • يك كانال انتفاضه!

انتفاضه كه يك خيزش مردمي و انقلابي براي رهايي از استكبار و ظلم است، تنها در دنياي بيرون و در مقابله با صهيونيست‌ها نيست. شما كه عضو شبكه‌هاي پيام‌رسان اينترنتي هستيد مي‌توانيد با راه‌اندازي يك كانال تلگرامي يا يك گروه، با عنوان انتفاضه مردم فلسطين، عكس‌ها و اطلاعات خوبي را براي دوستان خودتان درباره فلسطين و انتفاضه به اشتراك بگذاريد. كانال‌هاي تلگرامي مي‌توانند به شما كمك كنند تا درباره لزوم و چرايي حمايت ما از مردم فلسطين محتواي مفيد توليد و آن را در اين فضا منتشر كنيد. همچنين مي‌توانيد از جنايات رژيم صهيونيستي در فلسطين پرده برداريد، اطرافيان و مخاطبان خودتان را به راهپيمايي دعوت كنيد، اخبار، عكس و ويدئو‌هايي متناسب با موضوع قدس و فلسطين منتشر كنيد. همچنين اگر شما مدير كانال يا گروهي هستيد مي‌توانيد با تغيير عكس پروفايل و نشر مطالب مرتبط با روز قدس در ميان پست‌هاي گروه يا كانال خودتان، نقش مؤثري در رونق بخشيدن حمايت از روز قدس داشته باشيد. انتشار عكس‌هاي حضور مردم در راهپيمايي، انتشار ويدئو‌هاي كوتاه از راهپيمايي، گزارش‌هاي كوتاه از راهپيمايي اين روز و انتشار فايل‌هاي صوتي و نماهنگ‌هايي درباره قدس و فلسطين هم كارهايي هستند كه خوب است حتي بعد از راهپيمايي روز قدس نيز انجام دهيد.

  • صفحات‌تان را فلسطيني كنيد!

بياييد به مناسبت روز قدس و همدردي با مردم مظلوم فلسطين و پيروي از آرمان‌هاي امام و انقلاب اسلامي، عكس آواتار صفحات مجازي خودمان را با عكس‌ها و پوسترهايي با اين موضوع جايگزين كنيم. اين كار كمك مي‌كند تا حداقل قدمي در راستاي حمايت از انديشه و آرمان انقلاب اسلامي برداريم. همچنين شما مي‌توانيد با معرفي صفحاتي كه در فضاي مجازي با محوريت روز قدس و فلسطين پديد آمده‌اند به دوستان مجازي خود، از آنها حمايت كنيد و با شركت در بحث‌هاي آنها در رشد و پررونق بودن اين صفحات مؤثر باشيد؛ مثلا لايك كردن عكس‌هاي صفحات اينستاگرام يا بازانتشار پيام‌هاي معتبر تلگرام و بسياري از كارهاي ديگر در اين زمينه.

  • از مهارت‌هاي خودتان استفاده كنيد

اگر شما به زبان‌هاي خارجي مسلط هستيد مي‌توانيد از اين مهارت خودتان براي خدمت به انقلاب و مسلمانان و انديشه پربار حمايت از فلسطين استفاده كنيد. با زبان‌هاي بين‌المللي در شبكه‌هاي مجازي اين انديشه را ترويج بدهيد و هدف حمايت از روزقدس را منتشركنيد. حتي مي‌توانيد مطالب و بسته‌هاي گرافيكي و رسانه‌اي خوبي كه در اين زمينه به دست‌تان مي‌رسد را به ساير زبان‌ها منتشر كنيد.

  • جنبش‌ساز باشيد!

چند روزي است كه پويش بين‌المللي «#القدس‌- مش-‌للبيع» در شبكه‌هاي مجازي و در اعتراض به عادي‌سازي‌ روابط با رژيم صهيونيستي شكل گرفته است. شما هم مي‌توانيد با روش‌هاي مختلف مروج اين پويش باشيد. با كارهايي همچون انتشار اين هشتگ در پايان توليدات رسانه‌اي و گرافيكي خودتان، استفاده از اين هشتگ در كانال يا گروه‌هاي تلگرامي‌تان، اطلاع‌رساني اين پويش به دوستان و اطرافيان‌تان براي پيوستن به آن و... .

همچنين شما مي‌توانيد از فرصت فضاهاي مجازي براي ترغيب دوستان‌تان به حضور در راهپيمايي و جنبش‌هاي رسانه‌اي روز قدس استفاده كنيد. كارهاي ساده‌اي همانند راه‌اندازي سايت يا وبلاگ با موضوع فلسطين، ساخت آواتار‌هاي مرتبط با روز قدس و انتشار آن براي استفاده عموم، ساخت بسته‌هاي استيكر با محوريت قدس و آزادسازي آن و مبارزه با صهيونيزم، براي استفاده در شبكه‌هاي اجتماعي، تغيير عكس پروفايل خودتان در شبكه‌هاي اجتماعي، طراحي پيكسل‌هاي روز قدس و... .

راه‌اندازي جنبش معرفي شهداي راه دفاع از فلسطين اشغالي و نهضت حماس نيز از كارهايي است كه مي‌تواند در حمايت از قدس شريف به ما كمك كند؛ مثل انتشار جملات كوتاه از شهداي فلسطيني، راه‌اندازي پويش حمايت از اسراي راه فلسطين همانند سردار متوسليان، امام‌موسي صدر و... .

  • طراح شويد!

اگر شما هم دستي در طراحي داريد و مي‌توانيد پوستر يا عكسي را طراحي يا اجرا كنيد، بهتراست كه از فرصت روز قدس، استفاده و پوسترهايي با محوريت مظلوميت فلسطين و جنايات رژيم صهيونيستي آماده كنيد. شما مي‌توانيد توليدات خودتان را از طريق فضاهايي كه در دسترس داريد منتشر كنيد يا يك نمايشگاه از پوستر‌هاي روز قدس و فلسطين در فضاي مجازي يا در مسير راهپيمايي روز قدس راه بيندازيد. شما همچنين مي‌توانيد با هدف توليد محتواي فرهنگي براي مساجد و كانون‌هاي فرهنگي، بسته‌هاي فرهنگي و گرافيكي و رسانه‌اي ويژه روز قدس، طراحي و آنها را در كانال‌هاي تلگرامي يا ساير صفحات مجازي خودتان منتشر كنيد.

  • آپارات باز شويد

سرويس‌هاي اشتراك ويدئو از ابزارهايي است كه براي شما در جهت انتشار محتوا و مطالب رسانه‌اي‌تان در فضاي مجازي بسيار مي‌تواند مفيد باشد. يكي از سرويس‌هاي داخلي و پرمخاطبي كه شما مي‌توانيد از آن براي انتشار ويدئو‌ها، كليپ‌ها و نماهنگ‌هاي خودتان پيرامون روز قدس و فلسطين استفاده كنيد سرويس اشتراك ويدئو آپارات است. شما مي‌توانيد در سايت آپارات يك كانال راه‌اندازي كنيد يا ويدئو‌ها و كليپ‌هاي خودتان را به‌صورت آزاد منتشر كنيد. كليپ‌ها و ويدئو‌هاي شما مي‌تواند با موضوعاتي همچون تاريخچه شكل‌گيري رژيم منحوس اسرائيل، جنايات رژيم صهيونيستي، اهميت و جايگاه روز قدس، بازتاب راهپيمايي روزقدس‌و... باشد. همچنين شما مي‌توانيد تصاوير ضبط شده خودتان به‌صورت آماتور از راهپيمايي روزقدس را در آنجا به اشتراك بگذاريد. شما مي‌توانيد از ساير سرويس‌هاي اشتراك ويدئوي موجود خارجي در فضاي مجازي نيز براي انتشار محتواهاي رسانه‌اي خودتان به زبان‌هاي خارجي استفاده كنيد. هشتگ‌گذاري و استفاده از برچسب در انتشار ويدئوهايتان را فراموش نكنيد زيرا اين كار در ديده شدن و جست‌وجوي راحت‌تر آنها در فضاي مجازي بسياركمك مي‌كند.

  • #راه_قدس_از_كربلا_ مي‌گذرد

چند سالي است كه در فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي پويش‌هاي مردمي و بين‌المللي با محوريت مبارزه با صهيونيست‌ها و رژيم اسرائيل شكل گرفته است. اين پويش‌ها در تلاش‌اند با فشار رسانه‌اي و شفاف‌سازي‌ جنايات رژيم صهيونيستي، جهانيان را براي مقابله با اين غده سرطاني همراه سازند. بسياري از اين پويش‌ها با الهام گرفتن از سخنان بزرگان و رهبران جهان در مبارزه با اسرائيل شكل گرفته‌اند؛ همانند پويش مردمي«# ما_عاشق_مبارزه_با_اسرائيل_ هستيم»، كه برگرفته از بيانات مقام‌معظم رهبري در سال‌هاي اخير است و مورد استقبال كاربران شبكه‌هاي اجتماعي قرار گرفته است. شما هم مي‌توانيد از اين هشتگ‌ها و پويش‌هاي مردمي براي انتشار تصاوير، نوشته‌هاي خودتان و توليدات‌تان درباره فلسطين اشغالي استفاده ببريد.
برخي از پويش‌هاي پرمخاطب فضاي مجازي با محوريت قدس شريف:
# ما_عاشق_مبارزه_با_اسرائيل_ هستيم
# قدس_مي_آييم
# اسرائيل_نابود_است
# بر_عهد_خود_مي_مانيم
# قدس_بايد_آزاد_گردد
# اسرائيل_غده_سرطاني
# اسرائيل_نابود_است
# فلسطين_قضية_مركزية
# القدس_مش_للبيع
# القدس_لنا

کد خبر 338540

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha