شنبه ۲۱ مهر ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۳
۰ نفر

دکتر محسن اسماعیلی: میهمانی ویژه پروردگار به پایان رسید و اینک هر یک از ما فصل جدیدی از زندگی فردی و اجتماعی خود را آغاز می‌کند.

نامیدن اول شوال به نام عید، کنایه‌ای از همین واقعیت آموزنده و شیرین است که بهار مؤمنان و نوروز جامعه دینی، از همین جا آغاز می‌شود.

در روزها و ماه‌های آینده است که هر یک از ما نشان می‌دهد تا چه اندازه در اردوی آموزشی و تربیتی رمضان موفق شده و تا چه میزان نمره قبولی گرفته است. بنا بر آنچه در قرآن کریم آمده است دستیابی به تقوا نشانه و شاخص ورود در این ضیافت و نیل به قبولی در آن است.

هر اندازه که در سال آینده تقوا به معنای پرهیز از زشتی‌ها و گرایش به زیبایی‌های اخلاقی و رفتاری در زندگی فردی و جمعی ما نمایان‌تر باشد، به همان اندازه می‌توان تعیین کرد که رمضان برای ما مبارک و ثمربخش بوده است و یکی از آشکارترین زشتی‌های زندگی اجتماعی همان است که رهبر نکته‌سنج ما در سخنان دیروز خود بر آن تأکید کرد.

بداخلاقی‌های سیاسی و تبدیل رقابت‌های سازنده به عداوت‌های ویرانگر از جمله آفت‌هایی است که سالیانی‌است دامان برخی نخبگان و فعالان ما را به خود آلوده است و می‌رود تا در صورت تداوم، اختلاف سلیقه‌ها را که رحمت بر امت و مایه رشد آن است به نقمت و بلا تبدیل کند؛ بلایی که موجب دلگیری مردم و مایه امیدواری بدخواهان خواهد شد.

رهبر عزیزمان هشدار دادند که با توجه به فرا رسیدن انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی، دشمنان می‌خواهند با استفاده ابزاری از برخی غافلان و غفلت‌ها فرصت نشاط و اتحاد ملی را به عامل کدورت و جدایی تبدیل کنند و این ذخیره ماه مبارک رمضان است که باید ما را در گذر هوشمندانه از این گردنه کمک نماید.

حیف است که قدر این دیدبانی نافذ و خیرخواهانه را ندانیم. عملکرد همه افراد و نهادهای مؤثر در انتخابات از مجریان گرفته تا ناظران، از احزاب گرفته تا رأی‌دهندگان و از انتخاب‌شوندگان گرفته تا موافقان و مخالفان آنها، در آینده نشان خواهد داد تا چه اندازه در ضیافت رمضان وارد شده و از برکات آن بهره‌مند شده‌ایم.

*عضو حقوقدان شورای نگهبان


یاداشت‌های دکتر محسن اسماعیلی در همشهری آنلاین

کد خبر 33851

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز