مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک فوق تخصص غدد و متابولیسم گفت:بیماران دیابتی که چند بار در روز انسولین مصرف می‌کنند نباید روزه بگیرند.

روزه و دیابت

دکتر حسن گنجی‌زاده زواره در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در صورتی که بیماران دیابتی که تحت کنترل با رژیم غذایی یا تحت درمان با داروهای خوراکی کاهنده قند خون با نظر پزشک هستند می‌توانند روزه بگیرند.

وی ادامه داد: همچنین دیابتی‌هایی که دارای قند خون نسبتاً مطلوب با وضعیت ثابت (افرادی که نوسانات شدید قند خون نداشته باشند)، چاق و یا دارای وزن طبیعی هستند، افرادی که در سه ماه اخیر دچار افت مکرر و یا افزایش شدید قند خون نشده و مراجعه منظم به پزشک معالج داشته و عوارض مزمن پیشرفته دیابت نداشته باشند می‌توانند روزه بگیرند.

این فوق تخصص غدد تصریح کرد: اکثر افراد مبتلا به دیابت نوع یک و افرادی که مبتلا به نوع 2 بوده و چند بار در روز انسولین تزریق می‌کنند نمی‌توانند روزه بگیرند.

گنجی‌زاده زواره افزود: افرادی که دیابت نوع دو کنترل نشده هستند و سابقه بستری شدن در بیمارستان در سه ماه گذشته به علت افت شدید یا افزایش شدید قند خون دارند و یا بیمارانی که دچار افت قند(گرسنگی، ضعف، سرگیجه و...)هستند نباید روزه بگیرند.

وی تأکید کرد: افرادی که دارای سابقه مداوم از دیابت کنترل نشده، سابقه(DKA) و کمای هایپراسمولار در سه ماه اخیر دارند، بیماران دیالیزی، سالمندان دیابتی و یا افرادی که مبتلا به بیماری‌های حاد و عوارض پیشرفته دیابت هستند نباید روزه بگیرند.‌

کد خبر 338411

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha