همشهری آنلاین: یکی از سنت‌های حسنه ماه مبارک رمضان، برگزاری مراسم افطاری است، مراسمی که علاوه بر لذت‌های یک مهمانی و دور همی، حال و هوای معنوی را هم به همراه دارد.

ضیافت افطار وزیر  بهداشت و تولد دکتر شکرخواه

به گزارش وبدا، وزارت بهداشت برای قدردانی از تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه، دوم تیرماه، ضیافت افطار و شامی را ترتیب داد تا همکاران این حوزه چند ساعتی را بدون دغدغه‌های خبری در کنار هم باشند. ضیافت افطاری که با توجه به حضور وزیر بهداشت و جمعی از معاونان این وزارتخانه، با استقبال خوبی از سوی خبرنگاران نیز روبرو شده بود. البته این مهمانی خالی از سوژه‌های خبری هم نبود.

  • حضور به موقع آقای وزیر

دکتر سید حسن هاشمی،   وزیر بهداشت که روزهای پرکاری را سپری می‌کند، با وجود مشغله‌های فراوان، برای احترام به مهمانان رسانه ای‌اش، هرچند کمی دیرتر، خود را به مراسم رساند؛ و نکته جالب این بود که برعکس معمول، ورود وزیر بهداشت این بار با هجوم خبرنگاران میکروفون و ضبط صوت به دست به سوی او همراه نبود تا مراسم سر و شکل نزدیک‌تری به یک مهمانی به خود بگیرد.

  • خوشامدگویی آقای مشاور

دکتر زارع نژاد مشاور وزیر بهداشت و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از آن دسته مدیرانی است که برخلاف بیشتر مدیران در حوزه روابط عمومی ترجیح می‌دهد کمتر جلوی دوربین خبرنگاران قرار گیرد و معمولا دورا دورشرایط را تحت نظر دارد اما گویا ضیافت افطار معادلات خاص خود را دارد. چون دکتر زارع نژاد شخصا پشت تریبون رفت و سکان هدایت مراسم را به دست گرفت.

مشاور وزیر بهداشت ضمن خوشامدگویی به همه اصحاب رسانه با تقدیر و تشکر از فعالیت‌های آنان، ابراز امیدواری کرد تا با توجه به گستردگی فضای رسانه ای در این دوره، تعامل بیشتری بین خبرنگاران و وزارت بهداشت ایجاد شود.

  • سخنرانی آقای سخنگو

یکی از تفاوت‌های بسیار مشهود وزارت بهداشت در دولت تدبیر و امید نسبت به دوره‌های قبل، ارتباط با رسانه‌ها و برگزاری نشست‌های منظم خبری در فواصل زمانی کم بوده که نقش مهمی در انتشار اخبار صحیح و جلوگیری از انتشار شایعات داشته است؛ و بی شک حضور دکتر حریرچی به عنوان سخنگوی وزارت بهداشت کمک شایان توجهی به این موضوع کرده است.

دکتر  ایرج حریرچی که خود سال‌ها در نشریات مکتوب حوزه سلامت حضور فعال داشته است، در مدت حضور خود به عنوان سخنگوی وزارت بهداشت ضمن برخورد توام با احترام با اصحاب رسانه همواره کوشیده است تا حتی الامکان از کژفهمی موضوعات تخصصی در این حوزه جلوگیری کند و اخبار و گزارش‌های این حوزه همانطور که هست در اختیار رسانه ها قرار گیرد.

سخنران دیگر ضیافت افطار اصحاب رسانه دکتر حریرچی بود که علاوه بر خوشامدگویی و ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم، گریزی هم به اهمیت خبر و خبرسانی در حوزه سلامت زد.

وی در بخشی از صحبت‌های خود گفت: اعضای تیم سلامت از هر جناح سیاسی مانند اصلاح طلب، اصول گرا، راست و چپ که باشند باید وابستگی‌های جناحی خود را کنار بگذارند؛ خبرنگاران حوزه سلامت، عضوی از تیم سلامت هستند و باید بدانند هر خبری را که منتشر می‌کنند در نهایت چه تاثیری بر سلامت مردم خواهد داشت.

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت به اصحاب رسانه تاکید کرد: دعواهای سیاسی را باید به سیاسیون بسپاریم و به فکر خدمت رسانی به محرومین و مستضعفان کشور باشیم.

وی درباره حضور خود در سمت سخنگوی وزارت بهداشت نیز گفت: از زمانی که نشست‌های خبری سخنگو برگزار شد، با خودم عهد کردم که تا حد توان سوال هیچ خبرنگاری بی پاسخ نماند و همواره صداقت، راستگویی و پاکدستی داشته باشیم و از دوستان مطبوعاتی نیز همین درخواست را دارم.

  • خاطرات پیر اطلاعات

حجت الاسلام  سید محمود دعایی مرد کهنه کار عرصه مطبوعات که نام او با مجموعه اطلاعات گره در گره دارد از آن دسته افرادی است که حضورش در یک مراسم، می‌تواند بیان کننده میزان اعتبار و اهمیت آن برنامه باشد. حجت الاسلام دعایی نیز مانند وزیر بهداشت با وجود تمام مشغله‌ها خود شخصا به ضیافت افطار اصحاب رسانه آمده بود و در سخنرانی کوتاه خود ضمن تقدیر از فعالیت‌های وزارت بهداشت در دوره اخیر، به ذکر خاطرات کاری خود پرداخت.

  • یک تولد خاص

اتفاق جالب دیگر ضیافت افطار اصحاب رسانه، همزمان شدن آن با سالروز تولد مرد نام آشنای عرصه خبر،   دکتر یونس شکرخواه بود. جمعی از همکاران و شاگردان دکتر شکرخواه برای ادای احترام به وی، با تهیه کیک و هدایا او را غافلگیر کردند. سپس دکتر شکرخواه برای دقایقی پشت تریبون آمد و برای حضار صحبت کرد.

دکتر شکرخواه گفت: برخی از حرفه‌ها مانند عمر انسان کنار اوست که گرچه به مرور زمان کهنسال می‌شویم ولی در عین حال مهارت بیشتری پیدا می‌کنیم.

شکرخواه در ادامه خطاب به روزنامه نگاران و اصحاب رسانه گفت: روزنامه‌نگاری در یک تعریف ساده گفتگوی یک ملت با خود است و چه خوب است با خودمان درست صحبت کنیم و پرهیز کنیم از منفی گفتن؛ سعی کنیم مساله یابانه برخورد کنیم و مسایل را حل کنیم؛ سعی کنیم دردها را کاهش دهیم و به فرجام برسانیم.

این استاد ارتباطات ادامه داد: تخریب و تند گویی ما را بهتر نمی‌کند بلکه مشکلات ما را بیشتر می‌کند؛ باید به هم و به حوزه‌های خبری خود فرصت بدهیم، راه حل داشته باشیم و آلوده فضاهای موجود نشویم.

وی با اشاره به فضای موجود در کشور گفت: شاید مهمترین سرمایه فعلی دولت دراین دوره، آرامشی باشد که برای مردم به ارمغان آورده است و خبرنگاران باید دقت کنند که با قلم خود این آرامش را هدف نگیرند.

شکرخواه با اشاره به وجود حریم‌های شخصی در زندگی افراد خاطرنشان کرد: اگر سعی کنیم یک سری اصول اخلاقی را برای کار حرفه ای خود در نظر بگیریم و به این اصول پایبند باشیم، حتما می‌توانیم کارها را به فرجام برسانیم.

وی با اشاره به سابقه ۹۰ ساله روزنامه اطلاعات و سال‌ها تجربه آقای دعایی در این روزنامه گفت: این تجربه ۹۰ ساله بسیار ارزشمند و حاصل یک عمر اعتدال است و ما باید از این استمرار و اعتدال الگو بگیریم. آقای دعایی همواره به اصول خود پایبند بوده، در سختی‌ها از دوستان خود فاصله نگرفته، بی حرمتی نکرده، به خاطر شکایت به دادگاه نرفته و همچنان جایگاه خود را در بین مخاطبان خود دارد.

در نهایت ضیافت اصحاب رسانه در کنار وزیر بهداشت با بریدن کیک تولد و ثبت عکس‌های یادگاری خبرنگاران با دکتر هاشمی به پایان رسید.

کد خبر 338337

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha