همشهری‌آنلاین: دیدار آرژانتین و شیلی در استادیوم ۸۰ هزار نفری نیوجرسی آمریکا در وقت‌های قانونی و اضافی بدون گل به پایان رسید و شیلی با نتیجه ۴بر ۲ بر آرژانتین غلبه و جایزه ۱۸ میلیون دلاری صدمین سال این بازی‌ها را از آن خود کرد. مسی هم با فوتبال ملی وداع گفت.

copa

به گزارش همشهری‌آنلاین در این دیدار که ساعت ۲۰ و ۱۵ دقیقه به وقت محلی در استادیوم مملو از تماشاچی شهر نیوجرسی برگزار شد دو تیم نتوانستند موقعیت خاصی ایجاد کنند.

مارسلو دیاز با دو خطایی که روی لیونل مسی انجام داد و دریافت دو کارت زرد در دقیقه ۲۸ بازی از داور کارت قرمز دیگری هم گرفت و از بازی اخراج شد.

در نیمه اول در کل حادثه خاصی رخ نداد و دو تیم نتوانستند موقعیت‌های مناسبی را برای خود تدارک و تمهید کنند به خصوص شیلی که هیچ موقعیت خاصی را روی دروازه تیم فوتبال آرژانتین ایجاد نکرد و در مقابل تیم آرژانتین توانست دو موقعیت ایجاد کند که نتیجه‌ای نداشت. یکی از این موقعیت‌ها ضربه ایستگاهی از سوی مسی بود که دروازه‌بان شناخته شده شیلی به خوبی آن را مهار کرد.

لیونل مسی نیز در دقیقه چهلم بازی به دلیل تمارض به خطا از سوی داور کارت زرد دریافت کرد.

در دقیقه ۴۲ هم رخو بازیکن شماره ۱۸ یک خطا روی بازیکن شماره ۸ انجام داد که داور بلافاصله با کارت قرمز اخراجش کرد اگر چه به نظر می‌رسید که این خطا در نهایت مستحق یک کارت زرد بود و نه قرمز.

نیمه اول شیلی ۵۱ درصد زمین و توپ را در اختیار داشت و تیم آرژانتین ۴۹ درصد اما چربش بازی و خلق‌ موقعیت‌های بهتر با آرژانتین بود.

نیمه دوم شیلی بهتر از‌ آرژانتین بازی را شروع کرد. اما از دقیقه ۷۰ سرگیو آگوئرا به جای هیگوین به بازی شد که اندکی قدرت هجومی تیم آرژانتین را افزایش داد. در این نیمه نیز همانند نیمه نخست موقعیت‌های گل خاصی روی دروازه‌های دو تیم ایجاد نشد به جز دو موقعیت در اخرین دقایق که یکی نصیب شیلی و دیگری نصیب آرژانتین شد.

در وقت اضافه به خصوص وقت اضافه دوم تیم آرژانتین صاحب موقعیت بیشتری شد که یکی از این موقعیت‌ها با ضربه سر بازیکن آرژانتینی و واکنش خوب دروازه بان تیم شیلی باواکنشی بسیار عالی آن را به کرنر فرستاد.

در نهایت همه چیز همانند بازی دور قبلی این رقابت‌ها شد تا تکلیف بازی به ضربات پنالتی بکشد.

در ضربات پنالتی دو بازیکن اصلی یعنی مسی و بازیکن شیلیایی پنالتی اول را خراب کردند. اما در ضربات بعدی بازیکنان شیلیایی تمامی توپ‌ها را به دروازه چسباندند و در مقابل یکی دیگر از بازیکنان آرژانتین پنالتی را به دستان دروازه‌بان کوبید و در نهایت شیلی قهرمان شد.

 قهرمان این جام که صدمین سال خود را پشت سر می‌گذارد  ۱۸ میلیون دلار جایزه دریافت خواهد کرد.

  • تازه ترين خبر

مسي در پي شكست از شيلي اعلام كرد: بازي‌هاي ملي براي من به پايان رسيده است، تصميم گرفته‌ام پس از چهار ناكامي در فينال‌ها از فوتبال ملي خداحافظي كنم و به تصميمي كه گرفته ام پايبندم و به آن اعتقاد دارم.

کد خبر 338322

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha