همشهری‌آنلاین: مقام‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند قصد دارند با تصویب یک قانون جدید افراد و گروه‌هایی را که از فیسبوک برای تحریک به اقدام‌های ضد اسراییلی استفاده می‌کنند، مجازات کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس، آیلت شاکد، وزیر دادگستری و گیلاد اردانونت، وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند در دیدار با مسئولان بلندپایه فیسبوک قصد خود را در این‌باره به اطلاع آنها رسانده‌اند.

این دو وزیر کابینه رژیم صهیونیستی تاکید کردند طبق قانون جدید استفاده از فیسبوک برای انتشار مطالبی از جمله ترغیب به حمله‌های ضد اسرائیلی و توهین به مقام‌های اسرائیلی جرم محسوب می‌شود و اگر این جرایم اتفاق بیفتد ممکن است دو شرکت بزرگ اینترنتی فیسبوک و گوگل مجبور شوند به مقام‌های اسرائیل حساب پس دهند.

وزرای دادگستری و امور داخلی رژیم صهیوینستی در دیدار با مسئولان فیسبوک تلاش کردند از آنها این تضمین را بگیرند که درست مطابق با قوانین و مقرراتی که در اتحادیه اروپا رایج است، ظرف 24 ساعت مطالب و موضوع‌های تحریک‌آمیز منتشر شده در فیسبوک پاک شوند.

مسئولان اسرائیلی مدعی هستند اینترنت از اکتبر گذشته نقشی کلیدی در تحریک فلسطینیان بر ضد اسرائیل ایفا کرده است.

نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دستور تشدید برخورد با فلسطینیان و تسریع روند تخریب خانه فلسطینیانی را که در حمله‌های ضد اسرائیلی دخالت دارند؛ صادر کرده است. بسیاری از گروه‌ها و سازمان‌های مدافع حقوق‌بشر این اقدام اسرائیل را مجازاتی جمعی تلقی می کنند که منجر به آوارگی خانواده‌های فلسطینی می‌شود.

طبق آمار و ارقامی که خبرگزاری فرانسه جمع آوری کرده است از اکتبر گذشته تا کنون موج جدید درگیری‌ها در فلسطین به ویژه قدس اشغالی منجر به شهادت 209 فلسطینی شده است. در این درگیری‌ها 32 صهیونیست نیز کشته شده‌اند.

وزرای دادگستری و امور داخلی رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه دوم تیر منتشر شد، تاکید کردند موج اخیر حمله‌های ضد اسرائیلی ارتباط مستقیمی با تحریک به خشونت داشته است.

کد خبر 338000

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha