سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
۰ نفر

مرکز آمار ایران نرخ تورم در پایان خردادماه امسال را ۵.۹ درصد برآورد کرد و محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت هم در مجلس به استناد به همین آمار اعلام کرد: نرخ تورم در ۳سال گذشته روند کاهنده داشته و کاهش تورم یکساله و تک رقمی شدن آن موفقیت بزرگی است.

گزارش مركز آمار نشان از كاهش 7 دهم درصدي نرخ تورم در مناطق شهري ايران در خرداد امسال نسبت به ارديبهشت‌ماه دارد و افزون بر اينكه نرخ تورم نقطه به نقطه هم با 7 دهم درصد كاهش به1.6 درصد رسيده است. به گزارش همشهري، هرچند كاهش نرخ تورم در 3سال گذشته به يك دستاورد مثبت براي دولت تبديل شده، اما كندشدن نرخ رشد اقتصادي، افزايش نرخ بيكاري و كاهش حجم توليدات صنعتي نگران‌كننده است.

انتظار مي‌رود بانك مركزي هم امروز يا فردا روايت خود از ميانگين نرخ تورم در خردادماه امسال را منتشر سازد. علي طيب‌نيا، وزير اقتصاد و دارايي 2روز پيش در اظهارنظري گفته بود، نرخ تورم در تيرماه تك‌رقمي مي‌شود كه با انتشار آمار جديد معلوم شده است تورم طي چندين دهه كه دو رقمي بود، بالاخره تك رقمي شده است.

نوبخت، رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كه روز گذشته در صحن علني مجلس سخن مي‌گفت در واكنش به نگراني‌ها از كند شدن نرخ رشد اقتصادي كشورگفت: البته آمار رشد اقتصادی در سه ماهه چهارم سال گذشته حاکی از رشد مثبت 2درصدی است که نسبت به یک درصد سالیانه و نیز نسبت به منفی 8.6 درصد در ابتدای سال 1392 قابل پذیرش است. اين آمارها در حالي بيان مي‌شود كه بانك مركزي هنوز گزارشي از وضعيت رشد اقتصادي در سال گذشته منتشر نكرده است.

کد خبر 337841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha