چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تورم ٨.٩ درصدی در مرداد سال جاری گفت: تورم شهریور به ٨.٧ درصد می‌رسد.

Inflation

به گزارش مهر، سید حسین میرشجاعیان در نشست خبری خود با خبرنگاران از کاهش نرخ تورم خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تورم شهریور ماه امسال به ٨.٧ درصد برسد. این در حالی است که تورم مرداد ماه ٨.٩ درصد بوده است.

نرخ تورم در حالی در ششمین ماه سال به روند کاهشی خود ادامه می‌دهد که نرخ تورم فروردین ۱۱.۲ درصد، اردیبهشت ۱۰.۴درصد، خرداد ۹.۷ درصد، تیر ۹ درصد و مرداد ۸.۹ درصد بوده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: درآمد مالی دولت در گذشته به دلیل کاهش درآمدهای نفتی تقلیل یافت که این امر اجرای برنامه‌های اقتصادی دولت را بر هم ریخت؛ به نحوی که رشد اقتصادی در سال ٩٤ به یک درصد رسید؛ اما مسیر نشان می‌دهد رشد نقطه به نقطه در سه ماهه اول امسال به ٤.٤ درصد رسیده و باید دید در دوازده ماهه به کجا می‌رسیم.

وی تصریح کرد: تحلیل سازمانهای بین‌المللی نشان می‌دهد خروج از رکود انجام شده ولی با توجه به نفتی بودن اقتصاد ایران و وابستگی رشد اقتصادی به آن، فرصت رشد بلندمدت و رفاه اجتماعی را از دست دادیم و کیک اقتصادی کوچک شده؛ در حالیکه رشد جمعیت متوقف نشده است.

میرشجاعیان در ادامه با اشاره به گزارش بانک جهانی در خصوص درآمد ناخالص سرانه ملی در سال ٢٠١٥ گفت: این گزارش رتبه‌بندی کشورها در خصوص درآمد ناخالص ملی را نشان می‌دهد که بر اساس برابری قدرت خرید، رتبه ایران یک پله افزایش یافته و درآمد سرانه ما به ٩٠ رسیده؛ در حالیکه درآمد سرانه کشورهای منطقه کاهش یافته است.

کد خبر 344988

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha