مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: هنگامی که کمتر از ۹ ساعت می‌خوابم، احساس خستگی و بیمار بودن می‌کنم، تصمیم دارم بدن خود را به خواب کمتر عادت دهم.

آیا می توانیم خود را به کم خوابی عادت دهیم

به گزارش ایرنا، بسیاری از افراد تصور می‌کنند که می‌توانند خود را به کم خوابی عادت دهند، اما به گفته دکتر زیگرید ویزی محقق دانشگاه پنسیلوانیا، این ذهنیت اشتباه است.

به گزارش نیویورک تایمز وی گفت: گرچه ممکن است تصور کنیم که با کمتر خوابیدن مشکلی پیش نمی‌آید، اما به واقع خود را فریب می‌دهیم، چرا که کمبود خواب خودآگاهی ما را به هم می‌ریزد.

مطالعات متعدد نشان داده است که عادت کردن به کم خوابی عملا ناممکن است و کم خوابی عمکرد افراد را به صورت مستمر کاهش می‌دهد.

طبق گزارش بنیاد ملی خواب آمریکا، حدود زمان طبیعی برای خواب شبانه اکثر بزرگسالان 7 تا 9 ساعت است لذا افراد 65 سال به بالا به حدود 7 الی 8 ساعت، جوانان به 8 تا 10 ساعت و کودکان در سال‌های ابتدایی دبستان به 9 تا 11 ساعت خواب نیاز دارند.

خواب راحت

برای تشخیص میزان نیاز بدن به خواب، ایام تعطیلات طولانی بهترین زمان برای ارزیابی و نتیجه‌گیری است.

به گفته دکتر ویزی، در صورتی که پس از برخاستن از خواب خود را هوشیارتر می‌بینید، خلق و خوی بهتری دارید و تمرکز بیشتری پیدا کرده‌اید، بدانید که میزان خواب مورد نیاز شما قطعا تامین شده است.

آندریا مردیت عصب‌شناس در دانشگاه مریلند خاطرنشان کرد: درد، آپنه خواب و بیماری خودایمنی می‌تواند نیاز افراد به خواب را افزایش دهد و به هم ریختن چرخه خواب و بیداری بدن به واسطه تغییر ساعت می‌تواند موجب افزایش نیاز به خواب شود.

رفتارهایی همچون مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار در اوقات بعد ازظهر یا عصر، قرار گرفتن در برابر صفحه نمایشگر تلفن‌های هوشمند، رایانه و یا تلویزیون در ساعت نزدیک به زمان خواب، و یا حتی ورزش در زمانی از روز که بدن به استراحت نیاز دارد، می‌تواند موجب تغییر ساعت مغز شود.

کد خبر 337773

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha