سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
۰ نفر

همشهری دو - موژان اردانی: مؤسسه‌های خیریه اکثرا در طول سال، بازارچه‌هایی به مناسبت‌های مختلف برپا می‌کنند. ‌

بازارچه خیریه

ماه رمضان يكي از مناسب‌ترين زمان‌ها براي برگزاري چنين بازارچه‌هايي است. اگر قصد عملي نيكوكارانه در اين ‌ماه داريد، بازديد از اين بازارچه‌ها و خريد محصولاتي كه در غرفه‌هاي آنها ارائه مي‌شود اين فرصت را براي شما فراهم مي‌آورد. غرفه‌داراني كه در اين بازارچه‌ها شركت مي‌كنند لزوما از اعضاي مؤسسه خيريه‌اي كه نمايشگاه به‌نفع آن برگزار شده نيستند بلكه كساني هستند كه به‌طور داوطلبانه تصميم گرفته‌اند محصولات خود را براي كمك به آن خيريه به فروش بگذارند. برخي از غرفه‌ها صددرصد درآمد حاصل از شركت در بازارچه را در اختيار خيريه مي‌گذارند و برخي ديگر بخشي از آن را. نكته جالبي كه در اين بازارچه‌ها به چشم مي‌خورد اين است كه براي برخي از كالاها قيمتي درنظر گرفته نشده و در‌واقع با عنوان «همت عالي» شناخته مي‌شوند؛ به اين معني كه شما به‌صورت دلخواه هزينه‌اي را در مقابل كالاها مي‌پردازيد. البته لازم به ذكر است كه هر نوع كالايي را در اين بازارچه‌ها به‌عنوان همت عالي درنظر نمي‌گيرند بلكه تنها اجناس خاصي را با اين مضمون به فروش مي‌رسانند. طي‌ ماه مبارك رمضان با شركت در اين بازارچه‌ها، هم مي‌توانيد كار خير انجام دهيد و هم از برنامه‌هاي خاصي كه مؤسسات برگزار‌كننده براي مهمانان‌شان درنظر گرفته‌اند استفاده كنيد. ما در ادامه نمونه‌اي از چند بازارچه را كه اين روزها در حال برگزاري هستند به شما معرفي كرده‌ايم.

  • بازارچه مؤسسه خيريه سمر

اين مؤسسه كه درخصوص حمايت از بيماران مبتلا به سرطان بالاي ۱۴سال و خانواده‌هاي آنها فعاليت مي‌كند بازارچه‌اي را تحت عنوان «افطاري با سمر» به نفع اين بيماران در‌ ماه رمضان ترتيب داده ‌است.
مؤسسه سمر كه يك سازمان مردم‌نهاد است خدماتي چون روان‌درماني، مشاوره، آموزش، پشتيباني مالي و درماني را در اختيار اين بيماران قرار مي‌دهد. با شركت در اين بازارچه مي‌توانيد غذاهاي خانگي دستپخت خيرين را به سود اين بيماران خريداري كنيد.
زمان برگزاري اين بازارچه روزهاي ۳، ۴، ۱۰ و ۱۱ تير‌ماه است. شما مي‌توانيد ساعت‌ ۱۹ تا ۲۲ اين روزها به اين بازارچه خيريه كه در تهران، خيابان شهيدكلاهدوز(دولت)، خيابان شهيدوارسته، نبش خيابان كابلي واقع شده‌ است سري بزنيد و با خريد خوراكي‌هاي خوشمزه كار خير انجام دهيد. براي اطلاعات بيشتر درخصوص اين مؤسسه خيريه مي‌توانيد به آدرس وب‌سايتwww.samarcharity.com مراجعه كرده و در جريان فعاليت‌هاي اين گروه قرار بگيريد.

  • بازارچه بيمارستان آتيه

اين بيمارستان براي هفتمين سال متوالي بازارچه‌اي را در ‌ماه رمضان به نفع بيماران برگزار مي‌كند. غرفه‌هاي اين بازار كه با كمك سازمان‌هاي مردم‌نهاد و پرسنل بيمارستان برپا مي‌شوند، شامل موادغذايي، صنايع‌دستي و محصولاتي هستند كه بخشي از آنها توسط زنان بدسرپرست يا بي‌سرپرست توليد شده‌اند. در سال‌هاي گذشته درآمد حاصل از اين بازارچه علاوه بر كمك به بيماران، صرف خريد دستگاه‌هاي پزشكي براي بيمارستان‌هاي نيازمند در سطح كشور شده‌ است. اين بازارچه تا ۳ تير‌ماه در محل بيمارستان آتيه واقع در تهران، شهرك قدس(غرب)، بلوار فرحزادي، تقاطع شهيد دادمان برقرار است. براي بازديد از بازارچه مي‌توانيد از ساعت ۱۸ تا ۲۱ از در اصلي بيمارستان اقدام كنيد. لازم به ذكر است كه سازمان‌هاي مردم‌نهادي كه در شكل‌گيري اين بازارچه ياري رسانده‌اند در شب آخر برگزاري نمايشگاه، برنامه ويژه‌اي را براي بازديد‌كنندگان درنظر گرفته‌اند. براي اطلاعات بيشتر مي‌توانيد به وب‌سايت بيمارستان آتيه به آدرس www.atiehhospital.ir مراجعه كنيد. اگر هم مايل هستيد غرفه‌اي را در اين بازارچه براي ارائه محصولات خود در اختيار بگيريد مي‌توانيد با شماره‌ تلفن‌هاي موجود در وب‌سايت تماس بگيريد.

  • بازارچه مؤسسه كريم اهل‌بيت‌ع

اين خيريه كه توسط جمعي از دانش‌آموزان، اساتيد و فارغ‌التحصيلان دبيرستان غيردولتي فرهنگ ايجاد شده‌ است در حوزه عمران و آباداني مناطق محروم و حمايت مالي و معنوي اهالي اين مناطق فعاليت مي‌كند. اين مؤسسه با همكاري شهرداري منطقه ۳ تهران بازارچه خيريه‌اي را در ‌ماه رمضان، تا ۲تير برگزار مي‌كند. عوايد به‌دست‌آمده از اين بازارچه صرف پروژه‌هاي عمراني و فرهنگي اين مؤسسه در اردوي جهادي مناطق محروم استان كرمانشاه خواهد شد. با بازديد از اين بازارچه مي‌توانيد از غرفه‌هايي مثل لوازم ورزشي، كتاب، گل و گياه، مواد غذايي، وسايل الكترونيكي، لوازم‌التحرير، پوشاك عفاف و رستوران بهره ببريد. علاوه بر اين، غرفه‌هايي براي عرضه محصولات گياهي و طب سنتي و اسلامي براي علاقه‌مندان درنظر گرفته شده‌است. لازم به ذكر است كه امسال بانيان اين بازارچه براي نخستين‌بار اقدام به راه‌اندازي درمانگاه تخصصي طب اسلامي كرده‌اند كه با مراجعه به آن‌ مي‌توانيد از متخصصين، مشاوره بگيريد. مكان اين بازارچه، تهران، ضلع شمال غربي پل سيدخندان، كوچه پيشداد، پلاك ۱۶، دبيرستان فرهنگ است كه مي‌توانيد بعد از نماز مغرب و عشاء از آن ديدن كنيد.

  • بازارچه كميته امداد امام‌خميني‌ره

اگر در اين روزها از زيرگذر متروي چهارراه وليعصر تهران عبور كرده‌ باشيد حتما چشم‌تان به غرفه‌هاي بازارچه‌اي كه از ابتداي‌ ماه رمضان در اين محل برگزار شده، افتاده ‌است. اين نمايشگاه در واقع بازارچه‌ خوداشتغالي محصولات توليدي توسط زنان سرپرست خانواري است كه تحت حمايت كميته امداد استان تهران هستند. اين بازارچه بيش از ۴۰ غرفه دارد كه در آنها محصولاتي چون وسايل تزئيني، پوشاك و صنايع‌دستي عرضه مي‌شود. هدف از اين بازارچه خيريه كه با همكاري معاونت فرهنگي مترو و شهرداري تهران با كميته امداد امام‌خميني(ره) برپا شده، معرفي دستاوردهاي مددجويان اين سازمان، ايجاد اشتغال براي آنها و همچنين تشويق و حمايت اين زنان است. چنين برنامه‌هايي كمك مي‌كند تا اين گروه هدف بتوانند كم‌كم با توانمند ‌شدن، از چرخه حمايتي كميته امداد خارج شوند. اين نمايشگاه تا پايان ‌ماه رمضان در محل ذكر شده ادامه دارد و شما مي‌توانيد بين ساعت ۸ صبح تا ۱۹ عصر از آن ديدن كنيد.

  • بازارچه خيريه سرچشمه

مجموعه فرهنگي شهداي انقلاب با همكاري شهرداري تهران طي ۳۰ روز‌ ماه مبارك رمضان از افطار تا سحر برنامه‌هاي ويژه‌اي برگزار مي‌كند. يكي از اين برنامه‌ها برپايي يك بازارچه خيريه است. غرفه‌هاي اين بازارچه شامل دستاوردهاي كارآفرينان بنياد‌شهيد در زمينه شيشه و چرم، عرضه پوشاك عفاف و كيف و كفش است. علاوه بر اين، غرفه‌هايي براي آموزش سفالگري، خطاطي و فروش اين آثار درنظر گرفته شده‌است. بانيان اين خيريه در كنار اينها، غرفه‌هايي را به فروش مواد غذايي و سرگرمي كودكان اختصاص داده‌اند. با بازديد از اين بازارچه خيريه مي‌توانيد از برنامه‌هايي چون صرف يك افطار ساده، نمايش و نقد فيلم، اجراي تئاتر و تور تهرانگردي بهره‌مند شويد. توجه كنيد كه حضور در اين برنامه‌ها براي عموم رايگان است. اين بازارچه در محل يادمان شهداي هفتم تير واقع در تهران، ميدان بهارستان، نرسيده به چهارراه سرچشمه، انتهاي كوچه شهيد صيرفي‌پور داير است. با مراجعه به وب سايت www.sarcheshmeh.org مي‌توانيد اطلاعات بيشتري را درخصوص اين مجموعه كسب كنيد.

  • بازارچه‌هاي‌خيريه در شهرستان‌ها

همزمان با فرا رسيدن‌ ماه مبارك رمضان، بازارچه‌هاي خيريه در سراسر ايران در حال برگزاري هستند. بازارچه خيريه «باران قم» كه از تاريخ يك تا ۳ تير‌ماه در اين شهر برپا مي‌شود، ازجمله آنها است. اين بازارچه شامل غرفه‌هاي كتاب، محصولات غذايي، صنايع‌دستي، اسباب‌بازي و محصولات فرهنگي است. درآمد حاصل از اين نمايشگاه صرف هزينه تحصيل، پوشاك و تغذيه كودكان محروم خواهد شد. محل برگزاري اين بازارچه واقع در مجتمع ناشران قم است. اگر ساكن اين شهر هستيد و مي‌خواهيد غرفه‌اي را براي عرضه محصولات مورد نظرتان در اختيار بگيريد مي‌توانيد با شماره تلفن ۰۹۱۲۸۵۲۲۶۹۱ تماس بگيريد. يكي ديگر از نمايشگاه‌هايي كه در اين ايام برگزار شد، بازارچه «زنده‌ باد مهرباني» بود كه در تاريخ ۲۱خرداد‌ماه در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي شهر كرمانشاه در پارك شاهد برگزار شد. هدف از برگزاري اين بازارچه كمك به كودكان سرطاني بود. اين نمايشگاه شامل غرفه‌هايي براي عرضه محصولات خوراكي و ديگر كالاها به نفع اين كودكان بود كه به ياري مردم خيّر ۳۰۰ ميليون تومان در اين بازارچه جمع‌آوري شد.

کد خبر 337761

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha