همشهری آنلاین: وزارت دفاع در بیانیه ای تلاش های شهید چمران در تشکیل اولین وزارت دفاع دوران استقرار نظام نوپای جمهوری اسلامی ، پی‌ریزی پایه‌های تحول در صنعت دفاعی بومی کشور و قرار گرفتن نیروهای مسلح در ریل «بازدارندگی دفاعی» را بسیار معنادار و درس‌آموز عنوان کرد.

مصطفی چمران

به گزارش وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، این بیانیه به مناسبت گرامیداشت 31 خرداد ماه سی و پنجمین سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران منتشر شد.

در این بیانیه آمده است:این مجاهد نستوه و سلحشور در تبعیت از ولی فقیه و رهبر کبیر انقلاب اسلامی پیشتاز حضور در صحنه‌های نیاز انقلاب و نظام محسوب می‌شد؛ به گونه‌ای که تلاش‌های خستگی ناپذیر وی در کردستان و مصاف با ضد‌انقلاب و مزدوران استکبار جهانی در این خطه از میهن اسلامی و نیز همت و مدیریت جهادی در تشکیل اولین وزارت دفاع دوران استقرار نظام نوپای جمهوری اسلامی و پی‌ریزی پایه‌های تحول در صنعت دفاعی بومی کشور و قرار گرفتن نیروهای مسلح در ریل «بازدارندگی دفاعی» بسیار معنادار و درس‌آموز است.

در ادامه این بیانیه آمده است: شهید چمران مجاهد‌ عارف و وارسته و فرمانده لایق و دانشمند پرهیزگار ‌در تمام عصر زندگی ‌و ‌کوران حوادث سخت مبارزه به ویژه با ضدانقلاب و دفاع مقدس لحظه‌ای آرام نگرفت.

این بیانیه افزود: ‌سی و یکم خرداد ماه یادآور نام و خاطره شهید دکتر مصطفی چمران یکی از فرماندهان مجاهد و دلاور تاریخ ایران اسلامی و دفاع مقدس ملت ایران است که شخصیت مثال‌زدنی، بصیرت نافذ و علم و دانش توام با عرفان و عشق به خدا و خدمت صادقانه وی به مردم با گذشت 35 سال همچنان الهام‌بخش آحاد مدافعان اسلام ناب محمدی (ص) و نیروهای مسلح و به ویژه حوزه صنعت دفاعی است.

در بخش دیگری از بیانیه وزارت دفاع به این نکته اشاره شده است که شهید دکتر چمران به دلیل برخورداری از قابلیت‌های علمی و اخلاقی و نیز توانمندی‌های دفاعی و نظامی به مدد روح بلند آزادی‌خواهی و استکبار‌ستیزی، تجارب علمی و آموزه‌های مبارزاتی و انقلابی خود در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه ورزیدگی و مهارت ناشی از همراهی و کمک به رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین و در دوران مقابله ملت ایران با ضد انقلاب و سپر دفاع مقدس انقلاب و نظام برابر تهاجم همه جانبه استکبار رژیم بعثی صدام، چهره‌ای ممتاز و تأثیرگذار و ماندگار به شمار می‌رفت.

در بیانیه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح شده است: این مجاهد‌ عارف و وارسته و فرمانده لایق و دانشمند پرهیزگار ‌در تمام عصر زندگی ‌و ‌کوران حوادث سخت مبارزه به ویژه با ضدانقلاب و دفاع مقدس لحظه‌ای آرام نگرفت و با نقش‌آفرینی‌های عالمانه و ماندگار و آموزنده ‌تا هنگام شهادت در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در 31 خرداد سال 60 در حافظه تاریخی ملت ایران ثبت شده و به عنوان الگوی فراروی همه مجاهدان خواهد بود.

وزارت دفاع در این بیانیه آورده است، شهید چمران با ایمان اسلامی، هوش سرشار و روحیه ولایت‌پذیری، انقلابی‌گری و از همه مهم‌تر بصیرت و آگاهی به زمان خود، همواره در زمره آن دسته از چهره‌ها و شخصیت‌هایی به شمار می‌رفت که با‌ الهام از آموزه‌های انقلاب و امام راحل (ره) همواره درصدد شناسایی به موقع طرح‌ها و نقشه‌های دشمن و ظرفیت‌سازی هوشمندانه و مقتدرانه برای مقابله با آن برمی‌آمد و در این رهگذر تنها به اقتدار و مصونیت ملت و کشور و اعتلای اسلام و انقلاب عزیز اسلامی می‌اندیشید و راه و نامش برای همیشه در تاریخ جاودانه شد.

در پایان این بیانیه تصریح شده است: کارکنان وزارت دفاع با تعظیم به مقام شامخ یک هزار شهید صنعت دفاعی و سه وزیر شهید، چمران نامجو و فکوری و ‌دیگر شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تأکید بر اهمیت بازخوانی کارنامه آن مجاهدان بزرگ و راستین برای نسل‌های امروز مدافع انقلاب و میهن اسلامی به ویژه مجاهدان عرصه‌‌‌ «صنعت دفاعی کشور» اعلام می‌دارد که با تاسی از فرمایشات راهبردی فرمانده معظم کل قوا با موضوع اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل راه شهدا را ادامه و در آوردگاه‌های حساس سیاسی اقتصادی و نظامی بر بلندای افتخار خواهند ایستاد.

31 خرداد ماه سالروز شهادت و عروج خونین شهید مصطفی چمران نماینده و مشاور امام خمینی (ره) در شورای عالی دفاع است .او در دهلاویه استان خوزستان به شهادت رسید.

کد خبر 337702

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha