همشهری آنلاین: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ترس از وخامت اوضاع اقتصادی، مردم انگلستان را به ماندن در جمع کشورهای عضو اتحادیه اروپا ترغیب کرده است.

آخرین نظرسنجی ها در انگلیس | حامیان اتحادیه اروپا از جدایی طلبان پیشی گرفتند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نتیجه دو نظرسنجی اخیر در انگلستان نشان می دهد که ستاد طرفداران ماندن در اتحادیه اروپا با دو درجه بهبود، برتری خود را نسبت به جدایی طلبان باز یافته اند - خبری که می تواند در آستانه برگزاری همه پرسی جدایی/ماندن در اتحادیه اروپا مایه دلگرمی دیوید کامرون نخست وزیر باشد.

از سوی دیگر، نظرسنجی سومی هم حکایت از جهش در میزان محبوبیت ستاد طرفداران حضور در اتحادیه اروپا دارد تا جایی که روزنامه راستگرای «میل آن ساندی» از خوانندگانش خواست تا به نفع ماندن در این اتحادیه رای بدهند.

انگلستان در حالی به تاریخ ۲۳ ژوئن و زمان برگزاری همه پرسی نزدیک می شود که بازارهای مالی به شدت مترصد اعلام نتیجه نهایی هستند. نظرسنجی های اخیر نشان می دهد که برتری مقطعی جدایی طلبان موجب تضعیف استرلینگ شده و میلیاردها دلار را از بازارهای بورس خارج کرده است.

یکی از دلایل مساعد شدن نظر مردم انگلستان به ستاد تبلیغاتی طرفدران اتحادیه، ترس از تبعات اقتصادی خروج از این بلوک عنوان می شود.

ستادهای تبلیغاتی همه پرسی جدایی/ماندن در اتحادیه اروپا بعد از سه روز وقفه به دلیل قتل «جو کاکس» نماینده پارلمان به دست یکی از جدایی طلبان افراطی، از امروز یکشنبه کار خود را آغاز خواهند کرد.

کد خبر 337573

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha