شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروهی از شهروندان روسی پس از انتقادهای ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه از نفوذ توان نظامی غرب نزدیک مرزهای این کشور در شرق اروپا و کشورهای ساحلی دریای بالتیک، روز شنبه در شهر مسکو علیه پیمان آنلانتیک شمالی (ناتو) راهپیمایی برگزار کردند.

راهپیمایی ضد ناتو در مسکو برگزار شد

به گزارش ایرنا، در این راهپیمایی که در منطقه مرکزی مسکو برگزار شد، طرفداران حزب کمونیست، جنبش ملی حمایت از ارتش روسیه و اتحادیه افسران شوروی سابق شرکت داشتند.

به گزارش سایت حزب کمونیست روسیه، گنادی زوگانف رهبر این حزب در سخنان خود ضمن محکوم کردن اقدام های ناتو در حضور نظامی نزدیک مرزهای این کشور گفت: تاسف بار است که کشورهای عضو ائتلاف ضد هیتلری اکنون ائتلاف جدیدی علیه روسیه تشکیل داده اند.

وی افزود: از دیگر سو، موضوع ناراحت کننده تر این است که کشورهای آزاد شده از زیر اشغال (آلمان نازی) با هزینه بسیار زیاد برای مردم شوروی اکنون در صفوف ضد روسی حضور دارند.

راهپیمایان در این مراسم که جمعی از کهنه نظامیان شوروی در جنگ دوم جهانی نیز شرکت داشتند شعارهای «مخالف جنگ و ناتو هستیم»، «ناتو باید از مرزهای روسیه دور شود»، «ناتو مشت ضربتی آمریکا» و «فروپاشی ناتو پیروزی ملت ها است» را در محکومیت اقدام های نظامی غرب و واشنگتن نزدیک مرزهای روسیه فریاد می زدند.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه نیز روز شنبه با اعلام موفقیت چشمگیر این کشور در نوسازی و توسعه نیروی هسته ای ضربتی، گفت: سامانه موشکی در حال استقرار آمریکا در اروپا می تواند از حالت دفاعی به تهاجمی تبدیل شود و مسکو واکنش لازم را در برابر آن انجام خواهد داد.

وی همچنین با بیان اینکه شوروی از مدت ها پیش از صحنه روزگار حدف شده و پیمان ورشو نیز نابود شده است، گفت که ادامه پیشروی ناتو بسوی مرزهای روسیه ادامه دارد.

آمریکا ماه گذشته یکی از اصلی ترین بخش های سامانه موشکی خود را در پایگاه دوسلو در شرق رومانی برجای مانده از دوران شوروی سابق مستقر کرد که سبب اعتراض مقام های مختلف روسیه شد.

ناتو و آمریکا از سال 2013 در حال اجرای راهبرد توان نظامی خود وارد شرق اروپا (رومانی، لهستان و چک) و کنار مرزهای روسیه در جمهوری های بالتیکی شوروی سابق یعنی لتونی و استونی و همچنین لیتوانی، گرجستان و مولداوی سه جمهوری دیگر شده اند.

مسکو با هشدار های مکرر خواستار توقف راهبرد توسعه نفوذ نظامی غرب به مجاورت روسیه شده و اعلام کرده است که از توانمندی های دفاعی خود برای نشان دادن واکنش لازم بهره خواهد گرفت، ولی ناتو و آمریکا همچنان به این اقدام ها ادامه می دهند.

کد خبر 337467

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha