همشهری آنلاین: ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه ‌ای روز ۳۱ خرداد سالروز شهادت مصطفی چمران را گرامی داشت و اعلام کرد: یاد شهید چمران برای آحاد ملت ایران به ویژه نیروهای مسلح و مدافعان انقلاب الهام بخش و راهنماست.

چمران

به گزارش اداره ارتباطات و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، این ستاد در بیانیه مورد نظر، آن شهید را الگوی الهام بخش عرصه جهاد کبیر و ایستادگی در برابر جبهه دشمن دانست.

در این بیانیه آمده است: با گذشت 35 سال از شهادت دکتر مصطفی چمران، هنوز یاد و خاطره آن شهید ارجمند برای آحاد ملت ایران به ویژه نیروهای مسلح و مدافعان انقلاب اسلامی، الهام بخش و راهنمای آنان در عرصه‌های دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی و ملی با توکل به خدا و معنویت است.

این بیانه افزود: کارنامه شهید چمران نشان می‌دهد زمان‌شناسی، نیازشناسی و تلاش برای شناخت تکلیف و نقش‌پذیری‌های مفید و موثر در پاسخ به دغدغه‌های جامعه اسلامی از جمله ویژگی‌های بارز وی بود؛ به گونه‌ای که در این راستا حتی هجرت و جهاد در سایر بلاد اسلامی در مصر، فلسطین و لبنان را نیز در دستور اقدام و عمل قرار داد.

ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه یاد شده با اشاره به مجاهدت ها و مبارزات سیاسی شهید چمران علیه استبداد و استعمار و مصاف خستگی‌ناپذیر و شجاعانه علیه نظام طاغوتی پهلوی و نقش آفرینی در جبهه‌های مقاومت ضد صهیونیستی خاطرنشان کرد: حافظه تاریخی ملت ایران گواهی می‌دهد این مجاهد نستوه و مبارز انقلابی پس از قیام خونین 15 خرداد 42 با هجرت از وطن چگونه به تعلیم و آماده سازی انقلابیون مسلمان ایران در سرزمین لبنان و نیز کمک به مبارزین فلسطینی برای مقابله با رژیم صهیونیستی همت گمارد.

در ادامه بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح آمده است: چمران قهرمان، پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شکل‌گیری زنجیره‌ توطئه‌ها و فتنه‌های ضد انقلاب، آشوب‌گران و تجزیه طلبان در استان‌های مرزی و به ویژه در کردستان و سپس جنگ تحمیلی رژیم بعثی - صهیونیستی صدام علیه جمهوری اسلامی در برابر دشمنان ملت ایران قد علم کرد و در کنار سایر فرماندهان و نیروهای مسلح کشور افتخارات بزرگی را رقم زد.

این بیانیه قابلیت‌ها و توانمندی‌های علمی و دفاعی شهید چمران و نیز ظرفیت‌های مدیریتی و فرماندهی آن شهید را مثال زدنی توصیف و تصریح کرد: شهید چمران با هوش بالای خود توانسته بود مدارج علمی را سپری کند و در سمت نخستین وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران نیز زمینه‌های تشکیل سازمانی توانمند، مقتدر و بالنده برای پشتیبانی نیروهای مسلح و تقویت بنیه‌ی دفاعی کشور را فراهم سازد.

در بیانیه ستاد کل با تعظیم به مقام شامخ شهید انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم و تکریم یاد و خاطره همیشه زنده مصطفی چمران بر تأسی آحاد نیروهای مسلح کشور به آموزه‌ها و مواریث آن فرمانده خردمند و انقلابی تأکید شد.

ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه امروز اضافه کرد: شهید چمران با روح وارسته و شخصیت نافذ معنوی و انقلابی خود با فهم عمیق از زوایای دشمنی جبهه استکبار علیه انقلاب و نظام و همواره با تبعیت از ولی فقیه سلحشورانه به دفاع از هویت ملی و ارزش‌های دینی و انقلابی پرداخت.

31 خرداد ماه سالروز شهادت و عروج خونین شهید مصطفی چمران نماینده و مشاور امام خمینی (ره) در شورای عالی دفاع است .او در دهلاویه استان خوزستان به شهادت رسید.

کد خبر 337453

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha