هشمهری آنلاین: در پی صحبت فرمانده یگان عملیات پلیس راهور پایتخت از نظارت پلیس بر پروژه‌های عمرانی در سطح معابر، مدیر دفتر نظام ایمنی و مهندسی ترافیک به تشریح آن پرداخته و از مجازات حبس ۶ ماه تا دو سال برای متخلفان خبر داده است.

سد معبر

امیر حسین بیک‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره گفت: برابر ماده 211 و 212 آیین نامه راهنمایی و رانندگی تمامی پیمانکاران که روی راه عمومی کار و فعایت می‌کنند موظفند که پیش از هرگونه اقدام و آغاز فعالیت مراتب را به پلیس راهنمایی و رانندگی اطلاع داده و پس از اخذ مجوزها و تائیدیه‌های لازم و اطلاع‌رسانی به شهروندان مجوز خود را دریافت کنند. در این مجوز پلیس راهور مدت و ساعات فعالیت را مشخص کرده و باید بر اساس آن اقدام شود.

وی ادامه داد: همچنین برابر ماده 7 آیین نامه ایمنی راه و راه آهن کسانی که موارد قانونی را رعایت نکرده و مجوزهای لازم را دریافت نکنند در صورت وقوع حادثه یا مشاهده پلیس به حبس از شش ماه تا دو سال محکوم خواهند شد.

بیک زاده با بیان اینکه این طرح در قالب طرحی با عنوان پلان ایمنی اجرا می‌شود، اظهارکرد: از مدتی قبل این طرح با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی اجرا شده است و کلیه پیمانکاران اعم از دولتی و غیردولتی موظفند پیش از آغاز عملیات عمرانی اطلاعات مربوط به پروژه را در سامانه نظام ایمنی ثبت کرده و پس از بازدید کارشناسان پلیس راهور و اخذ مجوزهای لازم، فعالیت خود را آغاز کنند.

مدیر دفتر نظام ایمنی و مهندسی ترافیک با تاکید بر اینکه پلیس راهور مدت و زمان اجرای پروژه را تعیین می‌کند، افزود: پیمانکار موظف است در زمان و ساعاتی که پلیس راهور مشخص کرده است فعالیت کرده و در موعد مقرر پروژه را به اتمام رساند و اگر طول مدت پروژه نیازمند تمدید باشد باید پیش از اتمام زمان مجوز درخواست خود را ثبت کند.

بیک‌زاده ادامه داد:‌ کارشناسان پلیس راهور در طول اجرای پروژه نیز از محل بازدید کرده و اگر تخلفی از سوی پیمانکاران مشاهده شود، با آن برخورد خواهد شد.

وی درباره اینکه شهروندان چطور می‌توانند از مجوز داشتن پروژه‌ای با خبر شوند، گفت: پیمانکاران موظفند تابلویی را که مشخصات پروژه بر روی آن حک شده در محل دید قرار دهند که بر روی این تابلو کد رهگیری و مشخصات مجوز مربوطه نیز ثبت می‌شود.

به گفته مدیر دفتر نظام ایمنی و مهندسی ترافیک، شهروندان می‌توانند از طریق تماس با شماره 110 تخلفات و موارد ایجاد مزاحمت را گزارش دهند.

کد خبر 337192

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha