مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۸
۰ نفر

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به‌دلایل تدوین دستورالعمل لازم برای استانداردسازی آبنماها گفت: عنصر آب در زیباسازی شهر از اهمیت بسیاری برخوردار است.

آبنما


ما معتقديم حضور آب در شهر مي‌تواند شادابي، طراوت و زندگي را براي شهروندان به ارمغان بياورد اما چگونگي استفاده از آب در شهر بسيار مهم است.

جمال كامياب افزود: گاهي در شهر با آبنماهايي روبه‌رو مي‌شويم كه از لحاظ ضوابط فني، تاسيساتي و به‌خصوص در بحث نگهداشت دچار مشكل هستند. عدم‌رعايت برخي از ضوابط در ساخت آبنماها موجب شده تا آبنماها بعد از مدت كوتاهي از كار بيفتند و به زايده شهري تبديل شوند كه نه‌تنها حضور آب را در اين آبنماها نمي‌بينيم، بلكه خود سازه تبديل به عنصري مي‌شود كه زيبايي شهر را مخدوش مي‌كند.

او در ادامه با اشاره به كليات دستورالعمل استانداردسازي آبنماها عنوان كرد: براساس اين دستورالعمل، استانداردهاي لازم براي جانمايي آبنماها مشخص شده است. ثانياً، طبق دستورالعمل، قوانين فني لازم براي نصب آبنماها مورد توجه قرار گرفته است. در واقع، استاندارد‌هاي تاسيساتي لازم براي افزايش عمر مفيد آبنماها از موارد مهم تدوين دستورالعمل است.

كامياب، مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران در پايان با اشاره به مصوبه ساماندهي پل‌هاي عابر پياده بيان كرد: طبق مصوبه اخير سازمان زيباسازي بخش قابل توجهي از پل‌ها به‌ويژه پل‌هاي مكانيزه ساماندهي و ايمن‌سازي‌ مي‌شوند.

اميدواريم تا 2‌ماه آينده شاهد آن باشيم كه تمام پل‌هاي عابر پياده سطح شهر از وضعيت استاندارد و فني مناسبي برخوردار شوند.

کد خبر 275950

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha