سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

پس از دستور رئیس‌جمهور به معاون اول خود و رئیس مجلس شورای اسلامی به دیوان محاسبات کشور، حالا رئیس دستگاه قضا به سازمان بازرسی کشور دستور داده تا تیم ویژه‌ای برای رسیدگی به ماجرای حقوق‌های کلان مدیران دولتی تشکیل دهد.

ربیعی

همچنين علي ربيعي، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با حضور در مجلس با اشاره به ماجراي حقوق‌هاي كلان به مدير عامل و اعضاي هيات مديره بانك رفاه كارگران ادعا كرد هيچ تخلفي در بانك‌هاي متبوع اين وزارتخانه صورت نگرفته و حقوقي كه اعلام شده تجميع يك سال بوده كه هنوز وزير هم با آن موافقت نكرده است.فرمان تازه رئيس قوه قضاييه محدود به دستگاه خاصي نبوده و به گفته ناصر سراج، رئيس سازمان بازرسي كل كشور، بررسي حقوق‌هاي كلان در همه زمينه‌ها صورت مي‌گيرد.

دامنه انتشار فيش‌هاي چندميليوني و پرداخت حقوق‌هاي كلان يك‌ماه پس از رسانه‌اي شدن پرداخت‌ حقوق‌هاي مديران ارشد بيمه مركزي حالا فراگير شده و به برخي بانك‌ها و مديران شبكه بهداشت هم كشيده شده است و احتمال مي‌رود با پيگيري‌هاي بيشتر 3 قوه، تعدادي از دستگاه‌هاي اجرايي و بانك‌ها و شركت‌هاي وابسته به دولت و نهادهاي عمومي هم با سونامي انتشار حقوق‌هاي كلان مواجه شوند. ديروز رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به اينكه براي بررسي ميزان پرداخت‌هايي كه به نوعي تبعيض‌آميز قلمداد شده است تيم ويژه‌اي در سازمان بازرسي كل كشور تشكيل مي‌شود، گفت: البته كيفيت تحقيقات را فداي سرعت نخواهيم كرد.

ناصر سراج به فارس گفت: از سوي رئيس قوه قضاييه مأموريت يافتم تا برخي وظايف سازمان بازرسي كه در گذشته انجام مي‌شده را با قيد فوريت انجام دهيم. وي افزود: در گذشته نيز سازمان بازرسي كل كشور براساس مأموريت ذاتي خود به موضوع پرداخت‌ها و مسائل مالي دستگاه‌هاي دولتي نظارت مي‌كرد اما از آنجا كه رئيس قوه قضاييه امروز دستور ويژه دادند اين موضوع با جديت و با قيد سرعت انجام خواهد گرفت.

خبر ديگر اينكه محمد علي پورمختار، عضو كميسيون اصل 90 مجلس، از آغاز تفحص از بانك‌ها، شركت‌ها و مؤسسات دولتي براي بررسي فيش‌هاي حقوقي ميليوني و پرداخت‌هاي غيرمتعارف خبر داد. وي تصريح كرد: بايد مشخص شود بر چه پايه و اساسي پرداخت حقوق‌هاي ميليوني به برخي مديران صورت مي‌گيرد.

مصطفي پورمحمدي، وزير دادگستري هم گفت: حقوق چند ده ميليوني در حوزه مديران دولتي نيست و اين حرف‌ها در دولت جايي ندارد و اين اتفاق در حوزه نهادهاي اقتصادي كه در تملك دولت هستند ازجمله بانك، بيمه و... رخ داده است.

  • با حقوق كلان موافقت نشده

به گزارش ايرنا، روزگذشته علي ربيعي، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با حضور در مجلس با اشاره به ماجراي حقوق‌هاي كلان به مديرعامل و اعضاي هيأت مديره بانك رفاه كارگران ادعا كرد هيچ تخلفي در بانك‌هاي متبوع اين وزارتخانه صورت نگرفته و حقوقي كه اعلام شده تجميع يك‌سال بوده كه هنوز وزير هم با آن موافقت نكرده است. به گفته وي رويه پرداخت در بانك رفاه كارگران به روال ديگر بانك‌ها بوده و حتي پول‌هايي كه به شكل فيش حقوقي در فضاي مجازي منتشر شده، در حساب بانك است و هنوز از بانك خارج نشده است.

لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي، در واكنش به اظهارات ربيعي گفت كه به هرحال افكار عمومي روي اين موضوع حساس است و بايد پاسخ متناسبي داده شود. او البته ‌حساسيت دولت در رسيدگي به موضوع پرداخت حقوق‌هاي بالا را ستود و گفت: ديوان محاسبات نيز پيگير اين موضوع است، بايد مكانيزم‌هايي براي جلوگيري از پرداخت حقوق‌هاي نامتعارف وجود داشته باشد. علي لاريجاني افزود: گزارش ديوان محاسبات در اين‌باره اوايل هفته آينده به مجلس مي‌رود.

  • نوبخت: برخورد مي‌كنيم

سخنگوي دولت در نشست هفتگي‌اش با خبرنگاران درباره پرونده‌هاي حقوق و پرداخت‌هاي غيرمتعارف در بيمه مركزي و بانك رفاه، اظهار كرد: قطعا براي اصلاح قانون مديريت خدمات كشوري و مسدودكردن تمام راه‌هايي كه بتواند پاداش‌ها و پرداخت‌هاي غيرمتعارف ايجاد كند، بايد با همكاري مجلس اقدام كنيم. نوبخت همچنين در پاسخ به اين سؤال كه آيا مديراني كه حقوق نامتعارف داشتند عزل مي‌شوند؟ تصريح كرد: قطعا اگر كساني باشند كه مشمول بخشنامه رئيس‌جمهور باشند اين اقدام صورت خواهد گرفت. سخنگوي دولت با بيان اينكه تلاش مي‌كنيم ديگر شاهد اتفاقات نگران‌كننده و زيان باري كه در سال‌هاي گذشته شاهدش بوديم، نباشيم، اذعان كردبه هر حال اذهان عمومي هنوز قضيه دكل نفتي گمشده و يا بابك زنجاني را فراموش نكرده‌اند و اين موارد را نمي‌توان با آنها مقايسه كرد.

  • 2واكنش متفاوت دولتي‌ها

با گذشت چند روز از واكنش صريح حسن روحاني، رئيس‌جمهور و دستور براي استرداد حقوق‌هاي كلان به مديران دولتي، شركت‌ها و بانك‌ها و تأكيد بر عزل مديران متخلف، علي ربيعي، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي از پرداخت حقوق بيش از234 ميليون توماني به مديرعامل بانك رفاه كارگران دفاع كرد، درحالي‌كه محمدباقر نوبخت در اظهارنظري متفاوت گفت: پرداخت‌هاي غيرمتعارف را تحمل نمي‌كنيم. البته سخنگوي دولت در اظهارنظر جديد خود تلاش كرد تا موضوع حقوق‌هاي كلان و انتقاد رسانه‌ها و افكار عمومي را سياسي جلوه دهد و افزود: به هر حال اگر هم با انگيزه‌هاي سياسي اتاق فكري تشكيل‌شده كه شنبه‌ها جلسه مي‌گذارند و تعيين مي‌كنند كه تا آخر هفته اذهان عمومي را به كدام سمت ببرند ما در مقابل تلاش مي‌كنيم بيشتر به رفاه و معيشت مردم توجه كنيم.

کد خبر 337097

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha