همشهری آنلاین: روزنامه السفیر نوشت: دبیرکل حزب الله لبنان راهبرد مقاومت را در مرحله بعدی این گونه خلاصه کرد «یک چشم ما به جنوب لبنان و چشم دیگر به حلب است».

نصر الله: یک چشم ما به جنوب لبنان و چشم دیگر به حلب است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، این روزنامه چاپ لبنان در شماره روز دوشنبه خود با اشاره به این مطلب افزود: با توجه به تحولات اخیر سیاسی در رژیم صهیونیستی، این جمله از یک سو حاکی از اهمیت و سرنوشت ساز بودن درگیری های حلب و از سوی دیگر نشان دهنده آمادگی مقاومت برای بروز هر گونه حوادث احتمالی در امتداد مرز با اسرائیل اشاره می کند.

از این رو، سید حسن نصر الله در سخنان خود آشکارا بیان کرده است که مقاومت احتمال ورود همزمان به جنگ در دو جبهه و پیامدهای داخلی و منطقی آن را از محاسبات خود حذف نکرده است. سید حسن نصر الله حتی در دیدارهای درون حزبی با توجه به اصرار مستمر بر جلوگیری ازایجاد فتنه اسلامی بین اهل سنت و شیعیان، بر تقویت گفتمان ملی، اسلامی، وحدت طلبانه و فراگیر تاکید می کند.

وی همچنین هفته گذشته در دیدار نیروهای ویژه که در دو جبهه جنوب لبنان وسوریه کارزار می کنند، «بر آمادگی مقاومت برای مقابله با هر گونه احتمال و تحولاتی که رخ می دهد، تاکید کرد» و به تفصیل، تحولات سوریه به ویژه نقش برخی کشورهای بین المللی و منطقه ای را از جمله عربستان سعودی، قطر، آمریکا تشریح کرد.

سید نصر الله به نقش ترکیه اشاره کرد و رویای رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را درباره برگزاری نماز در مسجد جامع اموی در دمشق یاد آور شد و گفت: «اما اکنون برای اردوغان حتی ادای نماز در حلب غیر ممکن شده است».

نصر الله در سخنان خود به تلاش برای خدشه دار کردن چهره مقاومت در محافل غربی و عربی اشاره و بر لزوم پایبندی به رفتار پیامبر (ص) و ائمه (ع) در جنگ تاکید کرد. وی همچنین با اشاره به رفتار و اخلاق اعضای حزب الله در سوریه تصریح کرد که آنان بر حفظ اموال عمومی و خصوصی تلاش و سعی می کنند تا حد توان به خانه ها، تاسیسات تجاری و زمین های کشاورزی آسیب نزنند.

دبیر کل حزب الله با تاکید بر لزوم مقابله با هر کسی که به صحابه پیامبر ناسزا می گوید خاطرنشان کرد، گروه ( تکفیری صهیونیستی) داعش از این مسئله برای تحریک و بسیج کردن برخی افراد بر ضد مقاومت و طرفداران آن سوء استفاده می کنند.وی افزود: ‌اگر آنان به دنبال جذب هزار جنگجو باشند، به محض پخش یک ویدیو درباره اهانت یکی از افراد به صحابه پیامبر، شمار جنگجویان به پنج هزار می رسد».

سید حسن نصر الله با تاکید این که برخی تلاش می کنند جنگ کنونی را جنگ میان اهل سنت و شیعیان جلوه دهند ، اما در حقیقت این جنگ بر سر موجودیت و بر ضد گروه های تکفیری است که حد و مرزی نمی شناسند. وی همچنین با ارزیابی سیاست های عربستان سعودی در منطقه، گفت: «عربستان سعودی مانعی در برابر آزادی فلسطین است» .

سید حسن نصر الله همچنین بخشی از سخنان خود را به یکی از مشکلات جامعه لبنان درباره تیراندازی در مراسم و تجمعات اجتماعی اختصاص داد.

کد خبر 336913

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha