همشهری آنلاین: رئیس مجلس گفت: بنده در این دوران می‌دیدم که چقدر تیم مذاکره کننده هسته‌ای تلاش و از حقوق ملت ایران دفاع می‌کردند که در این تلاش‌شان نیز موفق بودند.

افتتاحیه مجلس دهم

به گزارش تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی سه شنبه- 23 خرداد- خانه ملت پس از ارائه گزارش وزیر خارجه درباره اجرای برجام و اقدامات این وزارتخانه در حوزه اقتصاد مقاومتی، در سخنانی مذاکرات هسته‌ای را پیچیده، سخت و چندجانبه دانست و از زحمات آقای ظریف و همکارانش در طول مذاکرات هسته‌ای قدردانی کرد و  اظهار کرد: بنده در این دوران می‌دیدم که چقدر تیم مذاکره کننده هسته‌ای تلاش و از حقوق ملت ایران دفاع می‌کردند که در این تلاش‌شان نیز موفق بودند.

وی با بیان اینکه طرف مقابل در اجرای برجام به دنبال مسئله‌سازی برای ایران است، افزود: آنها به دنبال مسئله‌سازی برای ایران هستند اما باید ما حوادث و رخدادها را رصد کنیم.

رئیس مجلس  تأکید کرد: مجلس، دولت و شورای نظارت با دقت باید پیگیری کنند که جلوی زیاده‌خواهیهای آمریکا گرفته شود. لابیهایی در طرف مقابل وجود دارد  و در سوالاتی که در این زمینه پیش می‌آید، تقطیع ایجاد می‌کند.

لاریجانی افزود: بعضی از شواهدی که به وجود آمد در آنها نشانه‌هایی وجود داشت که طرف مقابل فشارهایی را از کانالهای دیگری به ایران وارد می‌کند که وزارت خارجه باید اقدام متقابل انجام دهد و در شورای هسته‌ای بحثهایی در این زمینه صورت گیرد. باید با دقت این اقدامات را رصد کرد که آنها فشار بلاوجهی به ایران وارد نکنند.

وی با بیان اینکه برجام یک قانون است و همه باید از آن حمایت کنند، اظهار کرد: اقتصاد پویا و دیپلماسی اقتصادی در وزارت خارجه باید با جدیت دنبال شود، البته شنیدم که اصل جهت‌گیری آقای ظریف در موضوعات اقتصادی و دنبال‌کردن اهداف اقتصاد مقاومتی است.

رئیس نهاد قانونگذاری با تأکید براینکه ما برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی نیازمند فضای آرام و ترغیب سرمایه‌گذاران هستیم، گفت: باید اقتصاد مقاومتی رونق یابد. شاید لازم باشد که قوانینی برای سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب و کار در مجلس تسهیل شود که ما این کمکها را خواهیم داشت.

لاریجانی تصریح کرد: فضای سیاسی کشور باید متناسب با سرمایه‌گذاری اقتصادی باشد. امیدوارم نتیجه این گفتگو‌ها به این بیانجامد که اراده ملی در کشور برای استفاده بهتر از توافق هسته‌ای در جهت رونق اقتصادی شکل گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این جلسه فرصت کافی برای بیان همه دیدگاه‌ها در حوزه هسته‌ای وجود نداشت که از آقای ظریف می‌خواهم در جلسه‌ای حضور یافته و موضوع هسته‌ای و مسائل منطقه‌ای را مطرح کند.

کد خبر 336767

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha