راننده تاکسی امانتدار وقتی کیف پر از پول و طلا را زیر صندلی خودرواش دید فقط به یک چیز فکر کرد: «امانت چند میلیون تومانی را به صاحبش برگرداند.»

حوادث

اين راننده 34ساله كه رضا براتي نام دارد و در تاكسي تلفني تربت حيدريه كار مي‌كند جمعه شب كيفي كه پر از چك پول، جواهرات و دلار به ارزش حدود 200ميليون تومان بود در خودرو‌اش پيدا كرد اما ساعتي طول نكشيد كه صاحبش را پيدا كرد و كيف را تحويل داد. وي درباره اين ماجرا به همشهري مي‌گويد: «جمعه‌شب مردي حدود 40ساله را كه بنزين خودرواش تمام‌شده بود كنار خيابان سوار تاكسي‌ام كردم و او را به پمپ بنزين رساندم.

او يك ظرف را پر از بنزين كرد و دوباره به همانجايي كه خودرواش را پارك كرده بود برگشتيم اما او با عجله ظرف بنزين را برداشت و پياده شد. من هم چون مسافر ديگري منتظرم بود فورا از آنجا رفتم.» وي ادامه داد:« چند دقيقه بعد مسافر ديگري را سوار كردم اما در طول مسير وقتي به نزديكي يك سرعتگير رسيدم و ترمز كردم ناگهان يك كيف از زير صندلي سمت شاگرد بيرون آمد.

كنار خيابان توقف كردم و ديدم كه يك كيف است. فهميدم كه كيف متعلق به مسافر قبلي است اما با خودم گفتم شايد كيف لباس است اما وقتي مسافرم پياده شد، در كيف را باز كردم و داخلش را نگاه كردم. پر از پول و طلا بود. در كيف را محكم بستم و آن را زير صندلي گذاشتم. همان موقع بود كه در بيسيم اعلام شد كه يكي از مسافران كيفش را گم كرده است. من هم فورا تماس گرفتم و گفتم كيف پيش من است. اما به‌خاطر اينكه از مركز دور بودم حدود يك ساعت طول كشيد تا برگشتم و حدود ساعت1:30 بامداد كيف را به صاحبش برگردانم.»

وي ادامه مي‌دهد:« نمي‌دانم مسافرم آن وقت شب آن همه پول و طلا را با خود كجا مي‌برد اما وقتي كيف را دستم ديد خيلي خوشحال شد و بابت كاري كه كرده بودم از من تشكر كرد و با اصرار 50هزار تومان هم به‌عنوان مژدگاني به من داد.»راننده امانتدار درباره انگيزه‌اش از اين كار مي‌گويد: «هركدام از همكارانم بودند همين كار را مي‌كردند. ما امانتدار مردم هستيم. من صبح تا شب در خيابان‌هاي شهر تلاش مي‌كنم تا نان حلال براي زن و بچه‌ام ببرم.

به‌خاطر همين، وقتي پول و طلاها را داخل كيف ديدم اصلا وسوسه نشدم و فقط به اين فكر كردم كه امانت را به صاحبش برگردانم. من فرزندي 10ماهه دارم و در كنار همسرم از زندگي‌ام راضي هستم و احساس خوشبختي مي‌كنم. از زندگي گله و شكايتي هم ندارم و خدا را شكر مي‌كنم كه سلامت هستم و مي‌توانم كار كنم. از همه همكارانم به‌خصوص مدير شبكه تاكسي تلفني شهر هم به‌خاطر همه حمايت‌هايي كه از من مي‌كنند تشكر مي‌كنم.»

کد خبر 336695

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha