شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۰
۰ نفر

در ایام نوروز حادثه‌ها تعطیلی نداشتند و مثل همیشه در جریان بودند. در این بین ماموران پلیس و آتش‌نشانی و امدادگران اورژانس و هلال‌احمر و سایر نهادهای امدادی و خدماتی بیشتر از ایام دیگر سال سرشان گرم کارشان بود و حوادث را ثبت می‌کردند.

حوادث

حوادثي تلخ و شيرين كه برخي را به دردسر انداخت و برخي ديگر را شاد كرد. در اين گزارش برخي از اين حوادث را مرور مي‌كنيم.

  • بخشش مرد اسيدپاش

يكي از اخبار شيرين امسال بخشش مردي بود كه 10سال قبل روي جواني به نام داوود اسيد پاشيد و باعث شد يك چشم وي نابينا شود. اين ماجرا به روز دوم آبان‌ماه سال84 برمي‌گردد. در آن روز جواني به‌نام حميد در منطقه مجيديه روي داوود اسيد پاشيد و باعث نابينا شدن چشم چپش، از بين رفتن لاله گوش راستش و وارد شدن صدمات زيادي به‌صورت و گردنش شد. هرچند اين قرباني اسيدپاشي تلاش‌هايي را براي مداوا انجام داد اما هزينه‌هاي سنگين مانع از ادامه روند درماني شد.

از سوي ديگر داوود در جريان محاكمه جوان اسيدپاش خواستار قصاص او شد و قضات شعبه71 دادگاه كيفري استان تهران نيز به قصاص يك چشم جوان اسيدپاش رأي دادند. او اواسط سال94 به زندان رجايي‌شهر رفت تا اين حكم را شخصا اجرا كند اما در آخرين لحظات به احترام ايام فاطميه از اجراي حكم منصرف شد و اين كار را به زمان ديگري موكول كرد. با وجود اين، اين پرونده همچنان در اجراي احكام دادسراي جنايي گشوده بود تا اينكه چند روز قبل او به مناسبت ميلاد حضرت زهرا(س) به دادسرا رفت و اعلام كرد به احترام اين روز مرد اسيدپاش را بخشيده است.

  • سقوط مرگبار بالگرد اورژانس

يكي از تلخ‌ترين حوادثي كه نوروز امسال اتفاق افتاد، سقوط بالگرد اورژانس در استان فارس بود. حادثه‌اي دلخراش كه حاصل آن مرگ 9نفر از هموطنانمان بود. اين حادثه عصر روز جمعه ششم فروردين رخ داد و در جريان آن 5پرسنل پرواز، 2 امدادگر، فرد مصدوم و همراهش جان باختند.

دكتر محمد رضا عالي منش، رئيس اورژانس فارس در اين‌باره به باشگاه خبرنگاران مي‌گويد: اين بالگرد كه متعلق به نيروهاي مسلح اما در اختيار اورژانس بود بعد از ظهر روز حادثه در ماموريتي ديگر براي انتقال مادري باردار عازم شهرستان نورآباد شده بود و بعد از انجام ماموريت اول بالگرد براي انتقال بيماري كه مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، به سمت شهرستان خنج پرواز كرد. پس از اعلام اين ماموريت به خلبان بالگرد اعلام كردم كه زمان بازگشت شما در تاريكي شب است اما خلبان گفت من اين ماموريت را انجام مي‌دهم و چندي قبل هم پرواز در شب را انجام داده‌ام.

وي ادامه مي‌دهد: پس از بازگشت بالگرد از نورآباد به شيراز و سوختگيري، بالگرد به سمت شهرستان خنج حركت كرد و بعد از سوار كردن بيمار و همراه وي، خلبان به ما اعلام كرد كه حدود5دقيقه ديگر در زمين چمن مشخص شده، فرود خواهد آمد اما در نزديكي شيراز سقوط كرد و علت حادثه در حال بررسي است.

اما اين تنها حادثه‌اي نبود كه براي امدادگران هوايي اتفاق افتاد. در جريان حادثه‌اي ديگر در جاده مشهد هنگام امدادرساني هوايي يكي از امدادگران مصدوم شد. ماجرا از اين قرار بود كه به‌دنبال واژگوني خودرويي در كيلومتر۵ جاده ميامي - مشهد يك نفر جان باخت و چهار نفر هم مصدوم شدند. به‌دنبال اين حادثه بالگرد امداد راهي محل حادثه شد اما باد شديد ناشي از فرود بالگرد باعث پرتاب بخشي از خودروي حادثه ديده شد. در اين حادثه يكي از امدادگران مصدوم و به بيمارستان منتقل شد.

  • ميموني كه به بانك رفت

در بين اين اخبار تلخ اما ورود ميموني به يكي از بانك‌هاي شمال پايتخت ماجراي جالبي را رقم زد. اين ماجرا صبح روز يازدهم فروردين اتفاق افتاد و درحالي‌كه كارمندان بانكي در حوالي خيابان دولت تازه كارشان را آغاز كرده بودند ميموني وارد آنجا شد. ميمون بازيگوش با ايجاد سر و صدا براي مشتريان و كارمندان بانك ايجاد مزاحمت كرده بود به همين دليل از آتش‌نشاني درخواست كمك شد و دقايقي بعد آتش‌نشانان خود را به بانك رساندند و ميمون را بدون هيچ‌گونه آسيبي گرفته و به محل نگهداري حيوانات منتقل كردند.

  • عيد موادفروشان عزا شد

در تعطيلات نوروز حضور پليس در معابر شهري چشمگير‌تر از هميشه بود و همين حضور امنيت شهر را تا حدودي تامين كرد. در اين بين ماموران پليس تهران در جريان 3عمليات موفق شدند بيش از 900كيلوگرم انواع موادمخدر را كشف و عيد قاچاقچيان را عزا كنند. سردار حسين ساجدي‌نيا، فرمانده انتظامي تهران بزرگ در اين‌باره گفت: در تعطيلات 847قاچاقچي و توزيع‌كننده موادمخدر دستگير و بيش از 900كيلوگرم انواع موادمخدر كشف و ضبط شد.

  • هم تلخ و هم شيرين

حوادث رانندگي در طول سال قربانيان زيادي مي‌گيرند. 2نفر از تازه‌ترين قربانيان اين حوادث همسر و فرزند پيرمراد شاهونوند معلم خوزستاني است كه در اقدامي خداپسندانه بعد از مرگ پسر 5ساله‌اش اميررضا با اهداي اعضاي بدن او به بيماران نيازمند موافقت كرد. اين حادثه چند روز قبل براي خانواده اين معلم فداكار اتفاق افتاد و در جريان آن ابتدا همسر وي جان خود را از دست داد اما پسر 5ساله‌اش 9روز در كما بود تا اينكه وقتي پزشكان از نجات اميررضا نااميد شدند از پدرش خواستند اعضاي بدن وي را به بيماران اهدا كند و او نيز با اين كار موافقت كرد. به اين ترتيب قلب و كليه‌هاي پسر 5ساله‌اش به بيماران نيازمند اهدا شد.

  • پليس جوان ناجي مادر يك خانواده شد

زني جوان به‌دليل مشكلاتي كه داشت به اشتباه تصميم گرفت دست به‌خودكشي بزند اما حضور بموقع يكي از ماموران پليس باعث نجات جان وي شد. اين ماجرا روز هشتم فروردين در خميني‌شهر اتفاق افتاد. ماجرا از اين قرار بود كه به پليس شهر خبر رسيد زني 37ساله خودش را در خانه‌اش حلق‌آويز كرده است.

يكي از ماموران با اينكه در پايان شيفت كاري‌اش بود اما خيلي سريع خودش را به خانه اين زن رساند و با صحنه وحشتناكي روبه‌رو شد. او با كمك تعدادي از زنان همسايه زن جوان را پايين كشيد و چون هيچ‌گونه علايم حياتي در او وجود نداشت عمليات احياء را آغاز كرد تا اينكه پس از 4دقيقه زن جوان هوشياري‌اش را به‌دست آورد و قادر به صحبت كردن و حتي راه رفتن شد. او كه مادر دو فرزند است به ماموران گفت به‌دليل مشكلات خانوادگي به اشتباه دست به چنين كاري زده بود.

  • سيل در 11 استان

بارش‌هاي بهاري هرچند موجب خوشحالي بسياري از مردم شد اما در برخي مناطق موجب جاري شدن سيل و به بار آمدن خسارات زيادي شد. در اين ميان 3نفر بر اثر جاري شدن سيل در شاهين دژ و مريوان جان خود را از دست دادند. در حادثه‌اي كه در شاهين دژ اتفاق افتاد فردي سوار بر يك خودروي جيپ بود كه گرفتار سيلاب شد و به‌علت ناتواني در كنترل خودرو به رودخانه سقوط كرد و جان خود را از دست داد.

در حادثه مربوط به مريوان نيز سرنشينان يك دستگاه خودروي سواري استيشن به‌دليل طغيان رودخانه گرفتار شدند و 2نفر از اعضاي يك خانواده شامل مادر 28ساله و پسري 9ساله جان باختند. علاوه بر آن ادامه بارش‌ها 11استان آذريايجان غربي، ايلام، تهران، خوزستان، زنجان، فارس، كردستان، كرمانشاه، كهگيلويه، لرستان و مازندران را دچار آبگرفتگي كرد و خسارات زيادي به بار آورد.

  • حوادث جاده‌اي قاتل مسافران نوروزي

همه‌ساله صدها نفر از هموطنان‌مان كه در روزهاي ابتداي سال قصد سفر دارند قرباني حوادث جاده‌اي مي‌شوند. با اينكه گفته مي‌شود امسال شمار جان باختگان اين سوانح كمتر از گذشته شده اما باز هم خانواده‌هاي زيادي در روزهاي عيد داغدار عزيزان‌شان شدند.

يكي از اين حوادث تصادف مرگبار پژو با پرايد در جاده كازرون - شيراز بود كه 5كشته و 3مجروح برجا گذاشت و كارشناسان پليس راه دليل وقوع آن را عدم‌رعايت حق تقدم از سوي راننده پرايد اعلام كردند. در حادثه ديگري 2دستگاه ميني‌بوس و يك پرايد در حوالي شهرستان كامياران با يكديگر برخورد و به دره سقوط كردند. حاصل اين سانحه يك كشته و 18مصدوم بود.

در سوانح جاده‌اي حتي خودروهاي لوكس و گران قيمت هم در امان نيستند و حادثه سراغ آنها نيز مي‌رود. مثل حادثه‌اي كه چند روز قبل در جاده چالوس اتفاق افتاد و در جريان آن يك دستگاه خودروي آئودي شاسي‌بلند بنا به دلايل نامعلوم از مسيرش منحرف و با يك كانكس كه كنار جاده قرار داشت به‌شدت برخورد كرد. در اين تصادف 3سرنشين آئودي مصدوم شدند و اين حادثه تلفاتي نداشت اما خسارت سنگيني به اين خودروي گران قميت وارد شد.

کد خبر 329098

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha