شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
۰ نفر

مرگ بار دیگر روی شهربازی‌ها و مراکز تفریحی سایه انداخت و در تازه‌ترین حادثه مادری که همراه پسرش سوار چرخ و فلک شهربازی برازجان شده بودند سقوط کردند.

حوادث

هر چند پسر 4ساله از اين حادثه جان سالم به در برد اما مادر 35ساله‌اش در دم جان باخت.اين حادثه غروب سيزدهمين روز از سال در شهربازي ميدان شهيد گنجي بزارجان اتفاق افتاد. آن روز، روز طبيعت و پارك شلوغ‌تر از هميشه بود. همه شاد بودند و تفريح مي‌كردند. در اين ميان طيبه زن 35ساله برازجاني هم دست پسر 4ساله‌اش آرمين را گرفته و همه تلاشش را مي‌كرد روز خاطره‌انگيزي براي او رقم بزند اما خبر نداشت چه حادثه تلخي در انتظار او و فرزندش است.

آنها كه همراه چند نفر از اقوام‌شان به پارك آمده بودند تصميم گرفتند سوار چرخ و فلك پارك كه حدود 15متر ارتفاع داشت شوند. چند لحظه بيشتر از سوار شدن مادر و پسر به چرخ و فلك نگذشته بود كه صداي مهيبي همه را دورِ چرخ و فلك رساند. حادثه تلخ و هولناك بود. كابيني كه زن جوان و پسرش سوار آن بودند از ارتفاع سقوط كرده بود. هنوز هيچ‌كس به درستي نمي‌دانست چه بلايي بر سر مادر و پسر آمده است اما در همان بررسي‌هاي اوليه معلوم شد مادر جوان جانش را از دست داده است.

  • هيچ‌كس به دادمان نرسيد

يكي از اقوام حادثه ديدگان كه هنگام وقوع حادثه در شهربازي حضور داشت به همشهري گفت: ما چند خانواده بوديم كه براي تفريح به شهر بازي رفته بوديم. طيبه و آرمين و 2دختر من كه 10 و 15ساله هستند با هم رفتند كه سوار چرخ و فلك شوند. آنها مي‌خواستند همگي سوار يك كابين شوند اما مسئول چرخ و فلك اجازه نداد. طيبه و آرمين سوار يك كابين شدند و 2دختر من سوار كابين بعدي. چند لحظه بعد درحالي‌كه كابين طيبه و پسرش بالا مي‌رفت ناگهان از بدنه چرخ و فلك جدا شد و سقوط كرد.

هيچ‌كس باورش نمي‌شد كه كابين چرخ و فلك سقوط كرده است. دوان دوان خودم را جلوي چرخ و فلك رساندم و صحنه وحشتناكي ديدم. طيبه و آرمين روي زمين افتاده بودند. آرمين از درد به‌خودش مي‌پيچيد اما مادرش بي‌صدا روي زمين افتاده بود. او در همان لحظه‌هاي اول جانش را از دست داده بود. با اين حال با اورژانس تماس گرفتيم و براي نجات آرمين درخواست كمك كرديم.

لحظه‌هاي سختي بود. كاري از دست‌مان برنمي‌آمد و ممكن بود آرمين را هم از دست بدهيم. حدود نيم ساعت از اين حادثه گذشته بود كه بالاخره آرمين به بيمارستان منتقل شد. اين شاهد عيني ادامه داد: آرمين 4ساله كه دست و پايش شكسته و چانه و پيشاني‌اش آسيب‌ديده است در بخش مراقبت‌هاي ويژه بستري شد. پزشكان گفته‌اند خطري او را تهديد نمي‌كند اما بايد فعلا تحت مراقبت باشد. او نمي‌داند كه مادرش تركش كرده است. اين زن ادامه داد: ما نمي‌دانستيم كه بعضي وسايل شهر بازي استاندارد نيست. اگر مي‌دانستيم هيچ وقت پاي مان را به آنجا نمي‌گذاشتيم.

  • وسايل بازي استاندارد نبود

در همين حال بررسي‌ها نشان مي‌دهد اداره كل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان بوشهر پيش از تعطيلات نوروز برخي وسايل بازي غيراستاندارد اين پارك را پلمب كرده بود. مجيد بحريني، مدير روابط عمومي استاندارد بوشهر ضمن ابراز تأسف از اين حادثه دلخراش و تسليت به خانواده داغديده گفت: شهربازي برازجان پيش از ايام نوروز دو بار توسط كارشناسان استاندارد مورد بازرسي قرار گرفت كه موفق به اخذ پروانه استاندارد نشده بود اما با وجود پلمب دستگاه‌هاي غيراستاندارد اين شهر بازي و تعهد مدير آن به عدم‌استفاده از وسايل غيراستاندارد، اين محل فعاليتش را در اين ايام ازسر گرفت. وي ادامه داد: فك پلمب دستگاه‌هاي اين شهربازي صرفا به‌منظور تعمير آنها صورت گرفت و مديريت مجموعه در اين خصوص تعهد داده بود.

کد خبر 329230

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha