چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کابین ناهماهنگ به اوج چرخ و فلک که رسید یکدفعه از جایش کنده شد و با سرعت به سمت زمین آمد

چرخ و فلک

چرخ و فلك غير استاندارد، بار ديگر خانواده‌اي را به استقبال از مرگ فرستاد. اين بار سقوط دامان مادر جوان و پسر 4 ساله‌اش را گرفت.

ساعت 7 غروب سيزدهمين روز فروردين 95، هلهله و شادي‌هاي كودكانه در پارك آزادي برازجان در ميان غريو وحشتناك مرگ خاموش شد.

سقوط يك كابين چرخ و فلك از ارتفاع 15 متري در مقابل چشمان صدها نفر، آنقدر هولناك بود كه اين حادثه شوم براي هميشه در ذهن خانواده‌ها و بچه‌ها حك شود.

همه در صف بودند و در انتظار هيجان چرخ و فلك سواري. كابين‌ها يكي پس از ديگري پر شد و چرخ و فلك به حركت در آمد.

عده‌ي زيادي مسافر كابين‌ها شدند و خانواده‌هاي بسياري هم در حالي كه دست كوچولو‌ها را گرفته بودند، پشت درگاه چرخ و فلك در صف انتظار بودند.

تا قرعه‌ي بعدي هيجان به نام آنها بيفتد. كوچك و بزرگ با چشماني پر از شوق يكي يكي كابين‌ها را دنبال مي‌كردند. همه به كابين‌ها خيره شده بودند كه در بوم آبي رنگ آسمان در اوج در حركت بود. آلونك‌هاي پلاستيكي‌اي كه در آن ارتفاع به اندازه‌ي يك نقطه شده بودند.

ناگهان كمي آرامش نگاه‌ها به هم ريخت، يكي از كابين‌هاي پلاستيكي مثل نقطه‌اي كوچكي آن بالا داشت تكان تكان مي‌خورد و ناهماهنگي مي‌كرد.

كابين ناهماهنگ به اوج چرخ و فلك كه رسيد يكدفعه از جايش كنده شد و با سرعت به سمت زمين آمد.

چشمان ذوق‌زده چرخ و فلك سواران از حدقه بيرون زد و فرياد وحشت لب‌هاي خندان بليت به دستان در صف ايستاده را تسخير كرد.

كابين پلاستيكي به زمين خورد و زن جوان و پسر بچه‌ي كوچكي كه مسافران آن بودند غرق خون شدند. كودك 4ساله در خون خود مي‌غلتيد، ناله مي‌كرد و زن جوان در سكوت هولناكي فرو رفته بود.

چند ثانيه بعد ضجه‌هاي عده‌اي، صداي همهمه‌ي ديگران را در كام خود فرو برد. خانواده‌ي طيبه بودند. زن جواني كه پس از سقوط، سكوت مرگ لبانش را به هم دوخت. آرمين پسر كوچولوي طيبه است.

همان پسركي كه وقتي كابين از جا كنده شد طيبه او را محكم در آغوش گرفت كه جانش را بخرد. حالا با دست و پاي شكسته صورت و فك آسيب ديده در كنار جسد بي‌جان مادر از درد به خود مي‌پيچد.

بستگان طيبه كه كمي آنطرف‌تر بساط پيك نيك‌شان را پهن كرده بودند بعد از با خبر شدن از اين ماجرا، يكراست آمدند بالاي سر جنازه‌ي جگرگوشه‌شان.

عده‌اي از افراد فاميل درآن شرايط سخت سعي كردند با خونسردي جان آرمين را نجات بدهند. وقتي اورژانس 115 رسيد، آرمين به بيمارستان انتقال داده شد.

كودك 4 ساله الان در كماست و پزشكان اميد زيادي به بازگشت او دارند. به گفته‌ي يكي از بستگان حاضر در صحنه، مادر جوان در دم جان باخت. او تلاش زيادي كرد كه در هنگام سقوط جان جگرگوشه‌اش را نجات بدهد.

به گفته‌ي مسئولان،حادثه‌ي تلخ چرخ و فلك شهر بازي برازجان به خاطر فك پلمب و فعاليت غير قانوني اين شهربازي رخ داده است. اين مجتمع تفريحي به علت نقص فني وغير استاندارد بودن دستگاه‌ها از دي ماه سال گذشته توسط فرمانداري پلمب شده بود.

با اين وجود مسئولان سودجوي اين شهر بازي در ايام نوروز اقدام به فك پلمب كرده و فعاليت غير قانوني خود را از سر گرفتند.

متاسفانه به خاطر اين بي مسئوليتي وقانون شكني،مادري جان سپرد و فرزند 4 ساله‌اش روي تخت بيمارستان با مرگ دارد دسته و پنجه نرم مي‌كند.

منبع:همشهري سرنخ

کد خبر 331117

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha