همشهری آنلاین: نخست وزیر سوریه در سخنانی ضمن محکومیت انفجارهای تروریستی در زینبیه دمشق که منجر به شهادت و زخمی شدن ده ها نفر شد، مثلث دوحه،ریاض و آنکارا را مسئول این جنایات دانست.

نخست وزیر سوریه: مثلث قطر، عربستان و ترکیه مسئول انفجار زینبیه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، نخست وزیر سوریه در سخنانی اقدامات تروریستی در منطقه «زینبیه» دمشق که منجر به شهادت و زخمی شدن ده ها نفر شد را محکوم کرد.

بر اساس این گزارش وائل الحلقی نخست وزیر سوریه در سخنانی در رابطه با جنایات تروریستی منطقه زینبیه عنوان کرد: این گونه اقدامات تروریستی که نشان از ترس و ضعف عاملان آن دارد، در راستای بر هم زدن امنیت و ثبات در این مناطق و افزایش روحیه گروه های تروریستی صورت می گیرد.

وی در ادامه سخنان خود در همین راستا افزود: روحیه عناصر گروه های تروریستی پس از پیروزی های بزرگ و سریع ارتش شجاع سوریه در تمامی جبهه ها تضعیف شده است.

نخست وزیر سوریه همچنین کشورهای حامی تروریسم از جمله قطر، عربستان و ترکیه را مسئول اقدامات و جنایات تروریستی در منطقه زینبیه دانست و از جامعه بین المللی درخواست کرد که مسئولیت اخلاقی و قانونی خود را در برابر این اقدامات غیرانسانی برعهده گیرند و کشورهای حامی تروریسم را متوقف کنند.

وی در پایان تصریح کرد: این گونه اقدامات تروریستی موجب ترساندن مردم سوریه نمی شود بلکه ثبات و عزم آن ها را در کسب پیروزی و بیرون راندن تروریسم افزایش می دهد.

  • ۱۲ شهید و ده‌ها زخمی در دو انفجار منطقه «زینبیه» دمشق

منابع رسانه ای از شهادت ۱۲ نفر و زخمی شدن ده ها نفر دیگر به دنبال دو حمله انتحاری روز شنبه در منطقه «سیده زینب» (س) دمشق خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، صدای یک انفجار بزرگ از منطقه «سیده زینب» (س) واقع در حومه دمشق شنیده شد.

بر اساس این گزارش، مقامات سوری تاکنون در این خصوص هیچ اظهارنظری نکرده اند.

انفجار منطقه «سیده زینب» (س) ناشی از دو حمله انتحاری بود. در یکی از این حملات، یک عامل انتحاری به وسیله خودروی بمب گذاری شده خیابان «التین» را هدف قرار داد و دیگری به وسیله کمربند انفجاری خود را در ورودی «الذیابیه» منفجر کرد.

بر اساس اعلام منابع سوری دو انفجار انتحاری در منطقه «زینبیه» دمشق تاکنون ۱۲ شهید و ده‌ها زخمی برجای گذاشته است.

کد خبر 336663

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha